پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه بارشی مهمان پایان هفته آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، تا روز دوشنبه جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم شده است، گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه انتظار داریم به‌تدریج شاهد بارندگی، وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما و مواج شدن دریا در استان باشیم.

0

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، تا روز دوشنبه جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم شده و طی این مدت آسمانی صاف تا نیمه‌‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز سه‌شنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی انتظار داریم شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به‌ویژه در غرب استان باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه انتظار می‌رود با تقویت جریانات سرد و شمالی و همراهی آن با موج ناپایدار تراز میانی به‌تدریج شاهد بارندگی، وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما و مواج شدن دریا در استان باشیم.

اسدی با اشاره به اینکه طی این مدت ارتفاعات استان ابری و مه‌آلود همراه با کاهش دید خواهد بود، تصریح کرد: باتوجه به سرد شدن هوا طی چهارشنبه شب و پنج‌شنبه در مناطق سردسیر کوهستانی احتمال بارش مخلوط برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: روز جمعه انتظار داریم این سامانه بارشی از آسمان مازندران خارج شود که جزییات بیشتر در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه بیشینه دمای هوا مربوط به گلوگاه با ۲۶ درجه و سردترین دما مربوط به بلده با ۴ درجه سانتی‌گراد بوده است، اضافه کرد: از لحاظ دمایی تا روز دوشنبه تغییرات دمایی چندانی نداریم اما روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دمای هوا کاهش می‌یابد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.