پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه بارشی امشب از مازندران خارج می‌شود

0

سعید غلامپور عصر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : براساس نقشه های پیش بینی هواشناسی از فردا ۲۲ مهر تا پایان هفته جاری هوای پایدار در استان مازندران حاکم می شود و دمای هوا نیز به تدریج روند افزایشی به خود می گیرد.
وی اضافه کرد : در ۲۴ ساعت گذشته طبق گزارش ایستگاههای باران سنجی بیشترین باران با ۲۱۰ میلمتر از لیماک شهرستان رامسر و کمترین میزان بارش ها نیز با ۲.۴ میلمتر در بلده به ثبت رسیده است.
وی  وجود بارش ۲۱۰ میلمتری باران  در رامسر در کمتر از ۲۴ ساعت این بارش ها را در مازندران به خصوص غرب استان در فصل پاییز عادی اعلام کرد.
 در سال زراعی قبل رامسر با ثبت یکهزار و ۵۳۸ میلی متر بارندگی و رشد ۶۹ درصدی نسبت به سال زراعی گذشته رتبه اول را از لحاظ درصد افزایش بارش ها به خود اختصاص داد، در حالی که نوشهر با ثبت ۷۴۲ میلی متر بارندگی، پایین ترین رشد بارش ها داشت.
براساس گزارش هواشناسی مازندران گلوگاه با ۲۰.۸ درجه سانتیگراد گرمترین و آلاشت  با ۱۰ درجه خنک ترین مناطق استان در روز جاری بود.
طبق این گزارش میانگین هوای شهر ساری مرکز استان مازندران نیز در گرمترین ساعت  روز جاری به ۱۹.۸ درجه سانتیگراد رسید.
مازندران در سال آبی ۹۸-۹۷  گزارش مرکز ملی پایش خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، از لحاظ بررسی پهنه‌بندی بارش‌ها رشد ۶۵ درصدی را نسبت به سال آبی گذشته (۹۷-۹۶) و ۳۱ درصدی را نسبت به دوره آماری پشت سر گذاشته است.
 بر اساس این گزارش میزان بارش باران مازندران در سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود ۸۵۴ میلی متر بود که ۳۳۷ میلی متر بیشتر از سال آبی ۹۶-۹۷ بود.
۶۹۸۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.