پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساماندهی چشمه سورت نیازمند عزم ملی است

نماینده مردم ساری و میان درود در مجلس گفت: تصمیم‌گیری و ساماندهی چشمه سورت، نیازمند عزم همگانی است.

0

 

به گزارش ایگاه خبری چهاردانگه، علی‌اصغر یوسف نژاد بعدازظهر سه‌شنبه در نشست ساماندهی چشمه سورت افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم باید زمینه سرمایه‌گذاری در سورت را فراهم کنیم.

 

 استاندار مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: هرگونه برنامه‌ریزی درباره چشمه سورت باید به‌دوراز کلی‌گویی بوده و نتیجه مثبت در پی داشته باشد.

 

ربیع فلاح با تأکید بر اینکه درروند اجرای پروژه، مردم محلی مشارکت داده شوند و چنانچه نیروی کار نیاز است از مردم منطقه استفاده شود، گفت: مشارکت مردم محلی، یکی از پیوست‌های پروژه باشد.

 

وی بابیان اینکه شرکت‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز  و راه آگاهی داشته باشند که سورت پروژه استثنایی است، تصریح کرد: تا محل اجرای پروژه، این خدمات باید ارائه شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه کانون اتومبیلرانی علاوه بر سرمایه‌گذاری در سورت، نگاه کلی‌تری به منطقه چهاردانگه داشته باشد، گفت: منطقه چهاردانگه از ویژگی‌های گردشگری بسیاری برخوردار بوده و قابل‌توجه است.

 

نماینده مردم ساری در این نشست اظهار کرد: در اجرای پروژه چشمه سورت، عزم جدی داریم و با تحقق ماده ۳۲، عرصه برای فعلیت سرمایه‌گذار، فراهم می‌شود.

 

محمد دامادی بابیان اینکه ایجاد خدمات زیرساختی در انجام پروژه از اهمیت برخوردار است، گفت: همزمان با روند واگذاری عرصه، زیرساخت‌های پروژه سورت هم اجرایی شود.

 

رئیس هیئت‌مدیره کانون اتومبیلرانی ایران هم در این نشست اظهار کرد: کانون اتومبیلرانی به لحاظ حقوقی، دولتی نبوده و موسسه‌ای غیردولتی و غیرانتفاعی است که هراندازه درآمد داشته باشد صرف توسعه خدمات گردشگری، کارهای فرهنگی و مواردی ازاین‌دست می‌کند.

 

مرتضی حاجی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در سورت هم مانند دیگر پروژه‌هایی است که کانون اتومبیلرانی ورود پیدا می‌کند و انتفاعی برای کانون ندارد.

 

وی بابیان اینکه هر زمان، استان درزمینهٔ واگذاری سورت، آمادگی پیدا کرد اعتبارات لازم را در اجرای این پروژه لحاظ می‌کنیم، ادامه داد: سورت از پروژه‌های دارای اولویت در کانون اتومبیلرانی است.

 

مدیرعامل کانون اتومبیلرانی در سخنانی گفت: کانون برای سرمایه‌گذاری در سورت، آمادگی کامل دارد و برای سرمایه‌گذاری باید اطمینان پیدا کنیم که این واگذاری انجام می‌شود و سورت پروژه ملی است و همه دستگاه‌ها باید پای‌کار باشند.

 

در این نشست فرماندار ساری در سخنانی اظهار کرد: در سرمایه‌گذاری سورت، موارد زیست‌محیطی موردتوجه قرار می‌گیرد.

 

احمد حسین زادگان با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در سورت، ادامه داد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در سورت را فراهم می‌کنیم تا سرمایه‌گذار با امید بیشتری در این عرصه کار کند.

 

وی سورت را پروژه ملی عنوان کرد و گفت: امروز حفاظت و نگهداری از این نعمت طبیعی بر عهده ما است و نباید از هیچ کوششی برای حراست از این منابع طبیعی، دریغ کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.