بر اساس گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ، در مجموع در ۹ ماهه امسال ۱۷۴ عابر پیاده در استان بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که ۷۴ نفرشان سالمند بالای ۶۰ سال بودند.
در این گزارش آمار کودکان زیر ۱۰ سالی که به عنوان عابر پیاده طی این مدت بر اثر تصادف جان باختند ۹ نفر اعلام شده است و در واقع این گروه سنی کمترین قربانیان را در میان عابران پیاده داشته اند.
این گزارش همچنین نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد از عابران پیاده ای که دچار تصادف شدند به دلیل شدت برخورد خودرو در دم جان باختند و بقیه هم پس از انتقال به بیمارستان جانشان را از دست دادند.
همچنین بیش از ۵۲ درصد از عابران پیاده در تصادفات درون شهری و ۴۸ درصد در جاده های برون شهری جان باختند.
بابل و ساری در میان ۲۲ شهرستان مازندران بیشترین قربانی را در میان عابران پیاده داشته اند به گونه ای که محل جان باختن یک سوم قربانیان این دو شهرستان بوده است.
ناامن تر شدن خیابانهای مازندران برای عابران پیاده
گزارش تازه پزشکی قانونی مازندران همچنین حاکی از افزایش ۲۰ درصدی آمار عابران پیاده است که در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته جان باختند ، آماری که نشان می دهد خیابان ها و جاده های مازندران همه ساله برای این گروه از شهروندان ناامن تر می شود.
مازندران مهمترین استان گردشگرپذیر کشور با میزبانی سالانه دستکم ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر است و برابر آمارهای غیررسمی تا ۹۰ درصد این گردشگران با خودروهای شخصی به این استان سفر میکنند. میراث فرهنگی مازندران آمار اقامت گردشگران در اقامتگاههای رسمی استان در ۹ ماهه امسال را حدود ۷۵ میلیون نفر شب اعلام کرد که برابر با آمار ۱۲ ماهه سال گذشته است .
بسیاری از مسافرانی که با خودروی شخصی به مازندران می آیند نه تنها آشنایی زیادی با جادههای استان ندارند، بلکه در سالهای اخیر همواره ترددشان در جادههای روستایی به منظور بهره گیری بیشتر از جاذبهها و زیباییهای طبیعی افزایش یافته است. همچنین خیابان های شهری استان هم به خاطر عدم تعریض شلوغ تر شده و بیشتر شهرها هم فاقد کمربندی بوده و آنهایی هم که کنار گذر دارند ، مسیرها در شب فاقد روشنایی لازم و حتی علائم راهنمایی و رانندگی است.
شلوغ شدن جاده های روستایی مازندران از یک سو و کمبود گذرگاه عابر پیاده در جاده های اصلی بین شهری از سوی دیگر ، این مسیرها را برای عابران پیاده بویژه کشاورزان استان ناامن کرده است . بخشی از زمین های کشاورزی مازندران در حاشیه جاده های اصلی واقع است و کشاورزان استان هم که بیشترشان سالمند هستند برای کشت و کار و نگهداری محصول زمین هایشان همواره نیازمند عبور از عرض خیابان ها و جاده های شلوغ هستند.
بررسی رسمی اداره عملیات کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی مازندران که در گذشته انجام شد ، نشان داد که ۹۰ درصد تصادفات منجر به مرگ عابرین پیاده در محلهای غیر ایمن و خط کشی نشده داخل شهر یا گذرگاههای غیررسمی جاده های خارج شهر و راههای روستایی رخ داده است.
طبق گزارش پزشکی قانونی پارسال ۲۱۶ عابر پیاده در این استان در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده بودند.
بر اساس گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ، در مجموع در ۹ ماهه امسال ۱۷۴ عابر پیاده در استان بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که ۷۴ نفرشان سالمند بالای ۶۰ سال بودند.
در این گزارش آمار کودکان زیر ۱۰ سالی که به عنوان عابر پیاده طی این مدت بر اثر تصادف جان باختند ۹ نفر اعلام شده است و در واقع این گروه سنی کمترین قربانیان را در میان عابران پیاده داشته اند.
این گزارش همچنین نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد از عابران پیاده ای که دچار تصادف شدند به دلیل شدت برخورد خودرو در دم جان باختند و بقیه هم پس از انتقال به بیمارستان جانشان را از دست دادند.
همچنین بیش از ۵۲ درصد از عابران پیاده در تصادفات درون شهری و ۴۸ درصد در جاده های برون شهری جان باختند.
بابل و ساری در میان ۲۲ شهرستان مازندران بیشترین قربانی را در میان عابران پیاده داشته اند به گونه ای که محل جان باختن یک سوم قربانیان این دو شهرستان بوده است.
ناامن تر شدن خیابانهای مازندران برای عابران پیاده
گزارش تازه پزشکی قانونی مازندران همچنین حاکی از افزایش ۲۰ درصدی آمار عابران پیاده است که در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته جان باختند ، آماری که نشان می دهد خیابان ها و جاده های مازندران همه ساله برای این گروه از شهروندان ناامن تر می شود.
مازندران مهمترین استان گردشگرپذیر کشور با میزبانی سالانه دستکم ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر است و برابر آمارهای غیررسمی تا ۹۰ درصد این گردشگران با خودروهای شخصی به این استان سفر میکنند. میراث فرهنگی مازندران آمار اقامت گردشگران در اقامتگاههای رسمی استان در ۹ ماهه امسال را حدود ۷۵ میلیون نفر شب اعلام کرد که برابر با آمار ۱۲ ماهه سال گذشته است .
بسیاری از مسافرانی که با خودروی شخصی به مازندران می آیند نه تنها آشنایی زیادی با جادههای استان ندارند، بلکه در سالهای اخیر همواره ترددشان در جادههای روستایی به منظور بهره گیری بیشتر از جاذبهها و زیباییهای طبیعی افزایش یافته است. همچنین خیابان های شهری استان هم به خاطر عدم تعریض شلوغ تر شده و بیشتر شهرها هم فاقد کمربندی بوده و آنهایی هم که کنار گذر دارند ، مسیرها در شب فاقد روشنایی لازم و حتی علائم راهنمایی و رانندگی است.
شلوغ شدن جاده های روستایی مازندران از یک سو و کمبود گذرگاه عابر پیاده در جاده های اصلی بین شهری از سوی دیگر ، این مسیرها را برای عابران پیاده بویژه کشاورزان استان ناامن کرده است . بخشی از زمین های کشاورزی مازندران در حاشیه جاده های اصلی واقع است و کشاورزان استان هم که بیشترشان سالمند هستند برای کشت و کار و نگهداری محصول زمین هایشان همواره نیازمند عبور از عرض خیابان ها و جاده های شلوغ هستند.
بررسی رسمی اداره عملیات کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی مازندران که در گذشته انجام شد ، نشان داد که ۹۰ درصد تصادفات منجر به مرگ عابرین پیاده در محلهای غیر ایمن و خط کشی نشده داخل شهر یا گذرگاههای غیررسمی جاده های خارج شهر و راههای روستایی رخ داده است.
طبق گزارش پزشکی قانونی پارسال ۲۱۶ عابر پیاده در این استان در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده بودند.