پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دکتر زمانی
سازمان های مردم‌نهاد نمادی از مشارکت اجتماعی هستند

0

عالیه زمانی در دومین گردهمایی اعضای سازمان مردم‌نهاد «اهالی قلم شمال» که در کانون شهید آوینی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری با حضور پیشکسوتان تعلیم و تربیت استان و فرهنگیان جوان و اهالی رسانه برگزار شد، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد علاوه بر اجرای طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت، با رصد و پایش نیازهای استان می‌توانند در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی کنند و این موضوع نیز با هدفمند کردن اعتبارات و حمایت از سمن‌ها جهت اجرای برنامه ها‌ در دستور کار خواهد بود.

در این گردهمایی که عصر سه‌شنبه ۱۹تیرماه با موضوع هم‌اندیشی و گفتگوی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آموزش برگزار شد، نمایند مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه حال حاضر جامعه، دغدغه فرهنگی است. فرهنگیان و فرهیختگان، خانواده‌ها و افرادی که در حوزه آموزش و فرهنگ جامعه فعالیت دارند باید با رصد دقیق پژوهش‌های انجام شده البته از سوی موسسه‌ای علمی که معتبر باشد به سمت حرکت در مسیر آموزش شاخص های شهروند مطلوب به افراد جامعه از جمله دانش‌آموزان گام بردارند.

وی در پایان پس از قدردانی و با اشاره به اینکه اعضاء این سازمان مردم‌نهاد اهالی قلم شمال را فرهنگیان جوان برعهده دارند، گفت: آنچه در ماهیت تشکل‌ها وجود دارد ارتباط موثر با مردم است، لذا اجرای برنامه‌ها توسط جوانان فعال اجتماعی اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است «سازمان مردم‌نهاد اهالی قلم شمال» از سال ۱۳۹۶ رسماً فعالیت خود را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی در سطح استان و شهرستان آغاز کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.