پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت پل چوبی به همت مردان روستای پرویج آباد + تصاویر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  سیل روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته هرچند نگذاشت مردم مازندران با دلی خوش و پُرامید به پیشواز سال نو روند اما نشان داد مردم ما همدیگر را فراموش نخواهند کرد.

مهربانی؛ مهم‌ترین پیام و نوید سیل اخیر بود که مردم ما نشان دادند هر کاری می‌کنند تا ناراحتی و غم را از دل همنوعان‌شان بزدایند.

نیمی از خسارت‌های سیل اخیر در مازندران به زمین‌های کشاورزی وارد شد و موجب شد این زمین‌ها زیر انبوهی از گل و لای مدفون شوند اما کشاورزان دست روی دست نگذاشتند و تمام شالیزارهای سطح استان را باتوجه به شرایط خوبی سبز کردند.

در این میان برخی از جاده‌ها و پل‌های بین مزارع تخریب شد که باتوجه به اعتبارات دولتی اندک خود مردم با چوب‌هایی که سیل همراه خود آورد کشاورزان منطقه پروریج‌آباد ساری نیز به میدان آمدند تا بتوانند همانند گذشته در کشت و کار نقش مهم خود را ایفا کنند.

وقتی نقش دولت کم‌رنگ شود؛ مردم خود به میدان می‌آیند به‌طوری‌که کشاورزان روستای پروریج‌آباد شهرستان ساری  پل چوبی جدید بر روی رودخانه برای دسترسی به زمین‌های کشاورزی احداث کردند.

بخشدار منطقه کلیجانرستاق ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: 30 هکتار از اراضی کشاورزان پروریج‌آباد ساری در منطقه‌ای واقع شده که راه دسترسی آن ازطریق پل چوبی است.

مرتضی بابایی لولتی افزود: البته در فاصله چهار کیلومتری پل آهنی واقع شده ولی این پل چوبی در فاصله نزدیک‌تری از اراضی واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی این روستا مکانیزه نشده و جز اراضی سنتی هستند، تصریح کرد: به‌دلیل اینکه این پل به‌صورت سنتی ساخته می‌شود با بالا آمدن سطح آب و همچنین طغیان رودخانه سیل آن را می‌برد.

بخشدار کلیجانرستاق ساری یادآور شد: کشاورزان مناطق از درختان و چوب‌هایی که سیل با خود آورد برای ساخت پل استفاده کردند.

بابایی اظهار کرد: ساخت این پل جز اولویت‌هایی بوده که قرار است در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ساخت این پل را تعریف شود تا سال‌های آینده آن را احداث کنیم.

به گزارش فارس، امیدواریم با اختصاص اعتبار هرچه زودتر این خواسته به حق کشاورزان منطقه به نتیجه برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.