پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت واحدهای مسکونی سیلزدگان امسال پایان می یابد

0

علیرضا تابش روز چهارشنبه در آئین واگذاری نخستین واحد مسکونی احداثی سیلزدگان مازندران در روستای ” تالار پشت ” شهرستان سیمرغ افزود: طبق برنامه ریزی تعمیر و باز سازی حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی سیل زدگان کشور باید تا پایان تابستان تکمیل و تحویل شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶۴ هزار واحد مسکونی در ۲۱ استان کشور در سیلاب امسال دچار خسارت شد، گفت: دولت با وجود محدودیت مالی حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات معیشتی و بلاعوض برای جبران خسارت سیل در حوزه مسکن مصوب کرده است.

تابش گفت: همچنین دولت ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای عمران روستایی مناطق سیل زده کشور اختصاص داده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: با همکاری دولت و با به میدان آمدن بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های مرتبط، کار باز سازی ونوسازی در مناطق سیل زده کشور به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: در شرایط فعلی بنیاد مسکن تمام هم و غم خود را برای باز سازی و نوسازی مناطق سیلزده قرار داده است و تا پایان نیز در کنار مردم خواهد ماند.

مازندران نخستین نقطه در کشور بود که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ سیل ویرانگری را تجربه کرد، سیلی که بعدها نیمی از استان‌های کشور را درگیر خود کرد.

علاوه بر سیل و سیلاب اواخر اسفند، شهروندان مازنی فروردین ماه ۹۸ نیز بار دیگر در کنار میزبانی از گردشگران نوروزی شاهد جاری شدن سیل و سیلاب در مناطق مختلف بودند به گونه‌ای که در این دو مرحله ۱۳ شهرستان استان درگیر بحران شدند و برابر برآوردهای صورت گرفته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف خسارت وارد شد.

برابر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اثر سیل به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت وارد شد که از این تعداد ۵ هزار و ۵۵۰ واحد نیازمند تعمیر و بازسازی بودند که تاکنون کار چهار هزار واحد پایان یافته و قرار است تا پایان تیر ماه بازسازی بقیه واحدها هم تمام شده و تحویل مالکان شود.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.