پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت مکان ۱۷۶ امامزاده در مازندران پایان یافت

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی بعدازظهر سه شنبه، در اجرای طرح شمیم حسینی در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در قرآن مومنانی که از مال خود می‌گذرند، همچون آنها که از جان خود می‌گذرند، مجاهد محسوب می‌شوند، به قدمت طولانی موقوفات در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در مازندران یک موقوفه در شهرستان قائمشهر دارای ۷۰۰ سال سابقه است.

وی با بیان اینکه با وجود هیاهو و هجمه معاندین علیه اوقاف سه هفته قبل بیش از ۵۰ میلیارد تومان وقف در استان انجام شد، افزود: هفته گذشته نیز موقوفه‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۳۲ میلیون برای یتیم‌خانه‌ها و عاشقان امام حسین (ع) داشته‌ایم و بدانیم که مسائل مالی جامعه با احیای موقوفات قابل احصاء خواهد بود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه مازندران رتبه اول تعداد رقبات در کشور را دارد، این امر را نمود دینداری و علوی بودن مردم مازندران دانست و گفت: همچنین مازندران با تعداد ۱۴ هزار و اندی موقوفه رتبه سوم کشوری را داراست.

وی یکی از وظایف سازمان اوقاف را ثبت مالکیت موقوفات برشمرد و با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۱۸ هزار ثبتی داشته‌اند، افزود: امسال نیز تا کنون حدود هزار و اندی سند رقبات ثبت شد.

این مسئول با بیان اینکه امسال، ساخت مکان تعداد ۱۷۶ امام‌زاده و موقوفه به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در کشور شاهد نوسان شدید قیمت و قیمت‌های نجومی بوده‌ایم اما اینها موجب این نشده که مردم دلشان از حریم اهل بیت دور شود و روند ساخت‌وساز در دیگر اماکن در حال ساخت هم خوب است.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما اجرای امینانه نیت واقفان است، به رزمایش مومنانه در عید، رمضان، محرم و دهه آخر صفر اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل عدم پذیرایی از عزاداران حسینی، از محل موقوفات سبد معیشتی آماده و در اختیار دوستداران اهل بیت قرار گرفت و این نهضت همچنان ادامه دارد.

حیدری جناسمی با اعلام اینکه خدمات اوقاف در بحث بهداشت و درمان در ایام کرونا نیز بی‌نظیر بوده است، به کار شبانه‌روزی ۱۲ امام‌زاده در تولید ماسک اشاره کرد و از خرید دستگاه سی. تی. اسکن، ام. آر. آی، آمبولانس، سردخانه، ۹ دستگاه برای کودکان نارس، ۶ دستگاه تنفس در ایام کرونا خبر داد و گفت: درحال برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی برای بیماران سرطانی هستیم که انقلابی در بحث سلامت استان است و تمام هزینه‌ها از محل موقوفات تأمین خواهد شد.

در ادامه، رضا یوسفی ززولی با بیان اینکه در لبیک به ندای رهبری و کمک به نیازمندان سازمان اوقاف در کنار دیگر سازمان‌ها خوش درخشید، گفت: در طرح شمیم حسینی در این دو شهرستان، از محل عوائد ۱۷ موقوفه تعداد ۳۰۰ بسته حمایتی به نام واقفین خریداری شد و با توجه به نیت موقوفات که مقید به مکان هستند و نیستند میان جامعه هدف توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه و سوادکوه شمالی با عنوان اینکه تعداد سه هزار غذای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم میان عزاداران و نیازمندان توزیع شد، از جمله موارد به توزیع ۲۰۰ کیلو گوشت گرم گوسفندی توسط موقوفه امامزاده سیدعلی کیا سلطان، ۸۰ سبد کالا حمایتی و ۱۰۰ پوشینه بهداشتی برای معلولان توسط موقوفه صالح و ۴۰۰ بسته بهداشتی و سبد حمایتی توسط موقوفه امام‌زاده شاهبالو اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار از موقوفات در سوادکوه شمالی احیا شد، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته نیز با کمک دادگستری شهرستان سوادکوه، ۱۱ هزار متر موقوفه در شهر زیراب احیا و ثبت شد.

کد خبر 5019012
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.