پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساختمان پلاسکو کاملا فروریخت،‌ شهادت دهها آتشنشان/ عکس

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از تابناک، صبح امروز پنجشنبه ۳۰ دیماه ۱۳۹۵ ساختمان قدیمی و بزرگ پلاسکو در مرکز پایتخت، گرفتار آتش‌سوزی گسترده شد تا با توجه به فرسودگی و سن پنچاه و چندساله برج ۱۷ طبقه و مشهور تهران در چند دهه پیش، برخی نگران بقای این ساختمان شوند.

۲۳ تا ۲۵ نفر از آتش نشانها مفقود هستند

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در محل حادثه گفت: بین ۲۳ تا ۲۵ نفر ازهمکاران ما از کارکنان، مدیران ارشد و نیروهای آتش نشانی زیر آوار گرفتار هستند.  مردم از محل تخلیه شده بودند شاید حدود ۲ یا سه نفر زیر آوار مانده اند. مردم به شایعات توجه نکنند.

مهر با نقل این خبر، از قول اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران خبر داد: بارها آتش نشانی، اعضای شورای شهر تهران و کارشناسان ایمنی به ناامن بودن این ساختمان تذکر دادند. ساختمان های خیابان های جمهوری به دلیل انباشت تجهیزات کارگاهی و بارگذاری بیش از حد جمعیت از ناایمن ترین نقاط شهر تهران هستند که روزانه شمار جان قابل توجهی از جمعیت را که دراین فضاها تردد می کنند، تهدید می کند. ساختمان پلاسکو همچون ساختمان علاالدین و دیگر بناهای تجاری که نه ایمنی لازم را دارند و نه از تجهیزات امدادی استاندارد برخوردار هستند آمادگی ایجاد بحران های شهری را دارند. تا دیر نشده بایست این بناهای خطرناک را پلمپ کنیم.

پایگاه خبری چهاردانگه، این فاجعه بزرگ پیش آمده را به همه ی آتشنشانان غیور و زحمت کش که با دست های عمدتاً خالی و با کمترین امکانات و دریافت کمترین حقوق با در دست گرفتن جان خود در راه خدمت به مردم تلاش می کنند و به خانواده های شهدای آتشنشان این حادثه تسلیت گفته و امیدوار هستیم که دیگر شاهد روزهایی چنین سخت و فاجعه بار در کشور نباشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.