پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زنگ خطر برای رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی در کشور

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: گرایش جوانان به رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است و این یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

احمد فاطمی، امروز در نشستی با حضور جمعی از تشکل‌های اجتماعی و کارگری و مدیران آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای، با ابراز نگرانی از اینکه گرایش به سمت آموزش‌های فنی و تخصصی و مهارت افزایی ضعیف شده است، اظهار کرد: این امر می‌تواند آسیب‌های بزرگی را برای کشور ایجاد کند و سبب نگرانی‌هایی در آینده شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، آموزش‌های مهارتی را برای ورود به کسب و کار و موفقیت در کارآفرینی ضروری خواند و آینده جهان و کشور را آینده کارآفرینان تلقی کرد.

این مسئول ادامه داد: رفع موانع و تشویق شهروندان و دانش اموزان به سمت  آموزشهای  مهارتی و کارآمد  برای توسعه کشور ضروری است.

 فاطمی با بیان اینکه هدایت تحصیلی نادرست دانش اموزان موجب کاهش نیروی انسانی متخصص درحوزه صنعت و مهارت شده است، تصریح کرد: متولیان آموزشی کشور باید با مشاوره‌های صحیح  برای این امر چاره جویی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام اداری و شایسته‌سالاری، استقرار و تقویت نظام نوآوری، ارتقای جایگاه و حفظ کرامت نیروی انسانی و الگوبرداری از تجارب موفق بین‌المللی به منظور ایجاد رضایت شغلی در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، از ضرورت‌های حفظ آنان در کشور است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.