پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زنگ خطر افزایش مبتلایان به کرونا در رامسر/ احتمال بحرانی شدن با افزایش حضور مسافران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، حمیدرضا مبشری صبح امروز  در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه برخی ادارات جز ستاد مقابله با ویروس کووید‌۱۹ هستند باید گزارش‌های خود را ارائه و اعلام کنند تا نقاط قوت و ضعف را بدانیم و برنامه‌ریزی کنیم، گفت: با توجه به اینکه اقامتگاه‌ها تنها باید از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند، مبارزه و مقابله با ویروس کرونا در طرح‌های دریا نیز باید رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین شیوع کرونا را در کتالم و سادات‌شهر داشتیم، اظهار کرد:  در حال حاضر شهرستان رامسر در وضعیت زرد قرار دارد اما احتمال بحرانی شدن وضعیت در تعطیلات آخر هفته وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر از ارزیابی خطر ۱۰ تا ۲۳ خردادماه خبر داد و افزود: در این مدت زمان ۳۰ نفر مورد بستری در بیمارستان رامسر بوده که سه نفر فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده به شهرستان به وضعیت سفید برسد، تاکید کرد: اما این به معنی عدم وجود ویروس نبوده و همیشه باید نکات بهداشتی رعایت شود.

مبشری به رعایت موارد بهداشتی در جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت: برخی اپراتور‌ها از لوازم بهداشتی استفاده نکرده که جای پیگیری دارد.

وی در زمینه ممنوعیت استفاده از قلیان نیز اظهار کرد: بالغ بر ۴۰۰ مورد در ایام ممنوعیت کرونا جمع‌آوری شد و اداره صمت و اماکن نیروی انتظامی باید کمک کنند تا پیگیری جدی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر  به برگزاری بازار هفتگی اشاره کرد و افزود: در صورت باز بودن بازار‌ها نظارت‌ها باید بیشتر باشد و فاصله‌گداری اجتماعی به صورت ویژه و با هماهنگی در بازدیدها رعایت شود.

وی به ممنوعیت برگزاری جشن و مراسم‌ها در باغ و منازل اشاره کرد و گفت: اداره بهداشت و درمان تنها می‌تواند از مراسم در تالارها جلوگیری کند و ممنوعیت در منازل به اماکن نیروی انتظامی مربوط می‌شود که امیدواریم پیگیری‌ها صورت گیرد.

مبشری در ادامه از قرنطینه شدن ۶۷۳ نفر فرد در منازل شهرستان رامسر خبر داد که از طریق حضور نیروهای بهداشت و درمان در درب منزل و تماس‌های تلفنی کنترل و بهبودی‌آنها پیگیری می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر از بستری بودن ۱۰ بیمار در بیمارستان شهرستان رامسر خبر داد و خاطر‌نشان کرد: هرچند تعداد مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا کاهش یافته اما همچنان از مردم خواستاریم که رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: ادارات باید برنامه‌ریزی خود را برای فصل سرما در زمینه تهیه لوازم بهداشتی داشته باشند که قطعا وضعیت بدتری در آینده در کنار ویروس‌های دیگر آنفولانزا و … خواهیم داشت.

 /۸۶۰۳۹/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.