پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زندگی نامه و وصیت نامه شهید عباسعلی فضلی+تصاویر

شهید عباسعلی فضلی ولیکی فرزند محمد در 12 دی ماه 1345 در روستای سرخ ولیک متولد شد و دوران کودکی را در همان روستا سپری کرد.

1

 

زندگی نامه  شهید عباسعلی فضلی ولیکی:

شهید عباسعلی فضلی ولیکی فرزند محمد در 12 دی ماه 1345 در روستای سرخ ولیک متولد شد و دوران کودکی را در همان روستا سپری کرد.

 

به خاطر فقر و مشقت زندگی خانواده شان به شهرستان ساری مهاجرت کردند. شهید سال اول راهنمایی را رها کرده و به کمک پدر بزرگوارشان در شغل بنایی مشغول به کار گردید. وی بعد از مدتی به شغل نجاری مشغول شد تا اینکه به خدمت مقدس سربازی اعزام شد. در حین خدمت سربازی ازدواج کرد و قرار گذاشت بعد از اتمام خدمت سربای، مراسم عروسی بپا کند.

 

این شهید بزرگوار 21 بهمن ماه 1364 در جبهه شلمچه  عروسی را در میان فرشتگان آسمانی جشن گرفت و عرشیان را به جشن مقام ملکوتیش عند ربهم  یرزقون به نمایش گذاشت. ولی جسم پاره پاره اش به استقبال پدر و مادر آمد و شادی پدر و مادرش را برای همیشه به غم تبدیل کرد و جسم پاکش در میان امت شهید پرور تشییع و در آرامگاه شهرستان ساری به خاک سپرده شد.

 

shahid-fazli

 

وصیت نامه شهیدعباسعلی فضلی:

 پدر و مادر عزیزم هدف ونیت من از رفتن به جبهه ادامه دادن راه وسیره شهیدان صحرای کربلا بوده است. ومیخواهم راهی را ادامه دهم که سرورم سالار شهیدان حسین بن علی (ع)دنباله رو آن بود.

 

پدر و مادر عزیز من در این عملیات شرکت میکنم امید برگشتن نیست, من به راهی میروم ,همان راهی که سرور و سالارم حسین ابن علی (ع)رفت.

 

افتخار میکنم که جان خود را در مسیر حفظ دین اسلام وقرآن فدا کنم. پدر ومادر عزیزم به شما افتخار میکنم که مرا خوب تربیت کردید واز شما ممنون هستم که مرا در مسیر اسلام وقرآن تربیت کرده ایدبه طوری که پیش خدا مردم و سرورم سالار شهیدان شرمنده نباشم.

 

از پدر ومادر عزیزم انتظار دارم که وقتی من شهید شدم برای من اشک نریزند و اگر خواستید اشک بریزید برای سالار شهیدان حسین بن علی(ع) زاری کنید که لب تشنه او و یارانش را در صحرای کربلا به شهادت رساندند.

 

همه ما باید پیرو و ادامه دهنده راه امامان وشهیدان صحرای کربلا باشیم که جان خود را برای حفظ دین واسلام و قرآن فدا کردند.از پدر مادر عزیزم میخواهم که نماز را هرگز ترک نکنند همیشه نماز را به موقع به جا بیاورند ودر نماز جماعت و نماز جمعه شرکت نمایند .از خواهران عزیزم میخواهم حجاب اسلامی  را در همه شرایط رعایت کنند و ادامه دهنده راه خانم فاطمه زهرا(س)ودخترش زینب کبری باشند از خواهران خود میخواهم تابع و پیرو رهبر باشند و راه شهیدان را ادامه دهند وکاری کنندکه خدا از آنها راضی باشد.

 

من از همه ملت شریف ایران و مسلمانان جهان انتطار دارم ادامه دهندگان خون شهیدان ودین اسلام باشند و نگذارند که این انقلاب واسلام را که به سختی به دست آوردیم به دست دشمنان اسلام بیفتد.برای به دست آوردن این انقلاب کسان زیادی شهید شده وجان خود را فدا کردند

 والسلام

 

serkh-valik-photo-11

serkh-valik-photo-12

shahid-fazli-2

 

روحش شاد و یادش گرامی …….

 

ارسال توسط سید هادی عمادی

 

1 نظر
  1. امیر کیاسری می گوید

    گر لاله ای نروید بهاری پدیدار نخواهد شد.روح آسمانی تمامی شهدای چهاردانگه شاد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.