پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زمینه فعالیت معادن زغال‌سنگ البرز مرکزی چهاردانگه فراهم شود

0

رئیس شورای بخش منطقه چهاردانگه ساری با اعلام اینکه معدن زغال‌سنگ البرز مرکزی چهاردانگه روزگاری نان سفره مردم را تامین می‌کرد، گفت: با اختصاص اعتبار زمینه فعالیت مجدد معادن زغال سنگ البرز مرکزی چهاردانگه فراهم شود.

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، ابراهیم ولاشی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به محرومیت که در منطقه چهاردانگه ساری وجود دارد، خواستار توجه بیشتر مسئولان به منطقه کمتر توسعه‌یافته این بخش از مازندران شد.

وی با اعلام اینکه منطقه چهاردانگه ساری دارای ظرفیت بالای به لحاظ منابع خدادادی است، تصریح کرد: عدم توجه مسئولان سبب مهاجرت نیروی انسانی این منطقه به شهرهای اطراف شد.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری بیان داشت: بخش اعظمی از نیروی انسانی این منطقه به استان سمنان مهاجرت کردند در حالی که زمین‌های کشاورزی بسیاری از مردم منطقه بلااستفاده مانده است.

وی تصریح کرد: به دلیل عدم توجه مسئولان و عدم اختصاص اعتبار مناسب به این منطقه در حال حاضر کمترین فعالیت اقتصادی در این منطقه انجام می‌شود.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری با اشاره به قرار گرفتن منطقه چهاردانگه ساری بین دو استان سمنان و مازندران که می‌تواند بستری برای انتقال مواد تولیدی منطقه به استان سمنان باشد، گفت: در حال حاضر این جاده مواصلاتی تنها نیروی کار و فعال این منطقه را به استان سمنان می‌کشاند.

وی ادامه داد: معدن زغال‌سنگ البرز مرکزی که روزگاری نان بر سفره بسیاری از اهالی منطقه قرار می‌داد مدت بسیار طولانی است که هیچ‌گونه بهره‌ای از آن برده نمی‌شود و در صورت بررسی بیشتر معادن دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که برای رونق فعالیت اقتصادی نیز می‌تواند موثر باشد.

این مسئول خواستار توانمند کردن کشاورزان و دامداران منطقه برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و دامی شد و گفت: اراضی حاصلخیز و زمین‌های کشاورزی منطقه در صورت توجه بیشتر و اختصاص اعتبار مناسب امکان تامین بخشی از نیازمندی‌های مازندران و حتی استان سمنان را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت زنبورداری در این منطقه گفت: با آموزش و فراهم کردن بستر برای فعالیت زنبورداری امکان ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان منطقه فراهم می‌شود.

ولاشی با اشاره به وجود چشمه‌های طبیعی و مناطق گردشگری متفاوت گفت: با حمایت از ظرفیت‌های موجود در منطقه امکان توسعه گردشگری در منطقه وجود دارد.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری با بیان اینکه چشمه آب‌معدنی سورت شهره خاص و عام در جهان شد، گفت: به خاطر بی‌توجهی به این چشمه زیبا و طبیعی جهان، این چشمه زیبای جهان در حال نابودی است.

وی در پایان گفت: منطقه چهاردانگه ساری در روزگاری که بستر توسعه فعالیت‌های اقتصادی بود در حال حاضر به دلیل کم‌توجهی و عدم اختصاص اعتبارات مناسب یکی از کم‌رونق‌ترین منطقه مازندران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.