پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زمانپور کیاسری مستندساز برجسته سال ۱۴۰۰ به انتخاب مستندنیوز

مهدی زمانپور کیاسری در بین پنج مستندساز برجسته سال ۱۴۰۰ به انتخاب مستند نیوز انتخاب شد

0

پنج مستندساز برجسته سال ۱۴۰۰ به انتخاب #مستند_نیوز

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از مستند نیوز در سالی که گذشت شیوع جهانی کرونا و تاثیر آن بر تولید فیلم و برگزاری جشنواره ها مشهود بود ولی با این حال مستندسازانی بودند که با آثارشان موفقیت های چشمگیری بدست آوردند. امسال نیز مستند نیوز با بررسی دقیق اخبار سینمای مستند، مستندسازان برجسته سال ۱۴۰۰ را انتخاب نموده است.

با آرزوی سالی درخشان برای مستندسازان عزیز کشورمان در سال جدید

۱- جعفر نجفی
او که تمرکز خود را بر روی سوژه های بومی بختیاری گذاشته، توانست موفقیت های داخلی و خارجی سال ۱۳۹۹ خود با مستند “آشو” را در سال ۱۴۰۰ با مستند “چهره پرداز ” ارتقا دهد و با این مستند علاوه بر حضور در جشنواره های متعدد بین المللی جوایز معتبری چون جایزه فیپرشی از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی ایدفا هلند، بهترین مستند جشنواره یاماگاتای ژاپن و بهترین فیلم بلند پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت را به دست آورد. نجفی برای دومین سال پیاپی منتخب بهترین مستندساز سال از سوی مستند نیوز می باشد.

۲- امیر علی میردریکوند
مستندساز اندیمشکی با فیلم “اسفوماتو” حضور درخشانی در جشنواره های بین المللی داشت. و در بیش از ۶۰ جشنواره بین المللی حضور یافته و ۲۰ عنوان از آنها بدست آورد. ازجمله جایزه بهترین مستند از جشنواره های یوجین آمریکا، جشنواره موتورسیکلت فرانسه، جشنواره مستقل برلین و دیپلم افتخار جشنواره اوهای کالیفرنیا می باشد.

۳- مهدی زمان پور کیاسری
او که بواسطه کسب جوایز متعدد بین المللی فیلم مستند در سالهای اخیر، یکی از مستندسازان شناخته شده کشورمان است، در سال ۱۴۰۰ نیز با مستندهای “آسک”، “کل فاطمه” و “آب باد خاک نان” حضور درخشانی در جشنواره های متعدد بین المللی داشت و عناوین دیگری از این جشنواره ها به کلکسیون افتخارات سینمای مستند کشور از جمله تقدیر ویژه هیات داوران بخش مستند کودک از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) افزود.

۴- حجت طاهری
مستندساز شیرازی در سالهای اخیر در جشنواره های داخلی حضور موفقی داشته و در سال ۱۴۰۰ با فیلم “احتضار” توانست علاوه بر جایزه بهترین تدوین از پانزدهمین جشنواره سینماحقیفت، سیمرغ بلورین بهترین مستند را از چهلمین جشنواره فیلم فجر به همراه برادرش عبدالخالق طاهری بدست آورد.

۵- سید محمد علی صدری نیا
مستندساز سیاسی کشورمان که مستند جنجالی قائم مقام را در کارنامه دارد در سال ۱۴۰۰ با ساخت چهار قسمت از سری مستند پر استقبال “غیر رسمی” که به دیدارهای غیر رسمی رهبری با اقشار مختلف می پردازد مجدد در صدر اخبار مستندسازان کشور قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.