پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونق تولید با حمایت از بخش خصوصی محقق می شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسین حسن نژاد یکشنبه شب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی تمشک جنگلی مازندران در شهرستان نکا افزود: رونق تولید به معنای تولید کالا و اشتغال است و برای تحقق این شعار نیازمند ایجاد فضای کسب و کار و حمایت مسئولان و تلاش همه جانبه مردم برای اشتغال و توسعه بخش خصوصی هستیم.

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مختلف مازندران برای توسعه و رونق تولید تاکید کرد و گفت: طبیعت و مواهب الهی، ظرفیتی برای رونق اقتصادی و توسعه پایدار است و باید با ‏‬پیوند مواهب الهی با صنعت و ایجاد اشتغال، گامی برای رونق اقتصادی و تولید استان برداشت و از این پتانسیل ها استفاده کرد.

معاون استاندار مازندران افزود: استان مازندران و شهرستان نکا دارای ظرفیت بالای طبیعی و خدادادی استکه باید با استفاده از این پتانسیل ها برای توسعه اقتصادی گام برداشت.

وی ادامه داد: ظرفیت های فراوانی در این شهرستان و استان در دل کوه و جنگل و طبیعت نهفته است که باید این ظرفیت های بالقوه را به فعل تبدیل کرد و در حوزه های مختلف طبیعی، گردشگری، کشاورزی و اقتصادی به توسعه رسید.

معاون استاندار مازندارن بیان داشت: می توان صنعت و طبیعت را با هم گره زد و با استفاده از پتانسیل گردشگری، برای توسعه پایدار در کنار مواهب خدادادی گام برداشت.

حسن نژاد با اعلام اینکه توسعه پایدار نیاز جامعه است، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در استان مازندران استفاده کنیم و با همفکری به توسعه پایدار دست یابیم که این امر با تلاش و همگرایی شدنی است.

معاون استاندار مازندران بیان داشت: برگزاری این جشنواره‌ها گامی برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مردم است تا با پیوند با مواهب الهی بتوانیم شاهد ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تولید استان باشیم.

حسن نژاد با تاکید بر استفاده از مشارکت مردم در اقتصاد برای توسعه استان گفت: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد توسعه استفاده و با ایجاد اشتغال پایدار برای توسعه همه جانبه گام برداریم.

دومین جشنواره ملی تمشک جنگلی در نکا از ۲۹ خرداد ماه به مدت پنج روز تا دوم تیر ماه در شهرک شهید عباسپور برگزار شد.

تمشک از جمله گیاهان خوش عطر و طعم جنگلی است و سالانه یک‌هزار تن تمشک جنگلی در نکا جمع‌آوری می‌شود که تنها ۳۰ درصد آن استفاده می‌شود و ۷۰ درصد آن از بین می‌رود.
تمشک میوه‌ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می‌شود. این میوه دارای آنتی اکسیدان و خاصیتی ضدسرطانی است و خوردن آن به جلوگیری از روند پیر شدن سلول‌های بدن کمک می‌کند.
شهرستان نکا با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق مرکز استان مازندران واقع است.

‏‬ ۷۳۳۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.