پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روند بازسازی مناطق سیلزده غرب مازندران مطلوب است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، مهدی رازجویان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق سیلزده شهرستان تنکابن افزود: سیل مهرماه سال گذشته خسارت های زیادی را در بخش های مختلف به شهرستان تنکابن وارد کرد که بلافاصله همه دستگاه ها با تمامی امکانات وارد صحنه شدند و روند بازسازی خیلی سریع آغاز شد.

وی اظهار داشت: پس از یک سال که از وقوع سیل می گذرد اقدامات بسیاری خوبی جهت جبران خسارت ها صورت گرفت و در حال حاضر نیز این روند همچنان ادامه دارد.

رازجویان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته به لحاظ فنی و مهندسی از پایداری بسیاری بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: ضریب ایمنی رودخانه های منطقه با اقدامات صورت گرفته افزایش یافته و اگر بار دیگر شاهد وقوع سیلاب در این منطقه باشیم به طور حتم میزان خسارت ها نسبت به سال گذشته بسیار کمتر خواهد بود.

وی خواستار تسریع در روند تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه شد و تصریح کرد : با تزریق اعتبارات بیشتر روند بازسازی از سوی دستگاه ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه وجود مصالح مازاد در رودخانه ها تهدیدی محسوب نمی شود، افزود : مصالح مازاد برای دیواره سازی رودخانه ها استفاده می شود و اگر هنوز بخشی از بستر رودخانه ها پاکسازی نشده به دلیل آن است که دیواره سازی ها به اتمام نرسیده است.

رازجویان یادآور شد: سنگ های داخل رودخانه زمانی تخریب زیادی داشتند که کناره های رودخانه ها از خاک بود اما وقتی دیواره سازی شد دیگر هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بارش شدید باران به همراه سیلی که ۱۱ مهر ماه سال گذشته در شهرستان تنکابن در غرب مازندران جاری شد ، بر اساس برآورد مسئولان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در غرب مازندران خسارت وارد کرد که از جمله آن تخریب دستکم ۱۲ دهنه پل و آسیب رساندن به بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، دهها واحد تجاری و صنعتی و همچنین زمین های کشاورزی، زیرساخت های اولیه مانند راه و دیگر تاسیسات بود.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

/۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.