پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روستای اروست اورست به عنوان روستای ملی گلیج به ثبت می‌رسد

روستای محروم و دور افتاده اورست به عنوان روستای ملی گلیج در مازندران به ثبت می‌رسد.

0

عاطفه شعبانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در بازدید از کارگاه و خانه صنایع‌ دستی روستای محروم و دور افتاده اورست، گفت: ثبت روستای اورست به‌عنوان روستای ملی صنایع‌ دستی با توجه به تعداد قابل توجه هنرمندان فعال در این روستا در دستور کار قرار گرفت.

او از شناسایی۵۰ صنعت‌گر زن گلیچ‌باف در این روستا خبر داد و افزود: برای این تعداد تولیدکننده مجوز‌های لازم برای تولید صادر شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه این روستا به دلیل مجاورت با چشمه‌های رنگارنگ سورت دارای گردشگران بسیاری است، گفت: با توجه به تعداد قابل توجه هنرمندان فعال در این روستا، ثبت روستای ملی گلیچ را در دستورکار قرار گرفت.

او ادامه داد: قرار شد انجمن صنایع‌دستی نسبت به بازاریابی، فروش، برندسازی وصادرات گلیچ این روستا اقدام کند.

شعبانی در خصوص تسهیلات گفت: اعطای تسهیلات به دهک‌های کم‌درآمد به صنعت‌گران این روستا توسط کمیته امداد امام خمینی شهرستان در دست اقدام است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی مازندران، آماده‌سازی پرونده ثبتی این روستا و پیگیری اعطای تسهیلات مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به صنعت‌گران این روستای کم برخوردار را ازجمله برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران این منطقه برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.