پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روحانی شهید سلیمانی فرد باید بعنوان الگوی جوانان ما معرفی شود

آیت الله طبرسی: روحانی شهید سلیمانی فردباید بعنوان الگوی جوانان ما معرفی شود.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از کمیته خبری دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران این مطلب را حضرت آیت الله طبرسی نماینده در جمع اعضاء ستاد کنگره ملی اولین شهید روحانی ساروی  دفاع مقدس ،حجت الاسلام و المسلمین ولی الله سلیمانی فرد عنوان کرد.

 Picture-660x330

 

وی گفت: شیعه در طول تاریخ اسلام مظلوم بوده اما بعد از انقلاب به رهبری امام امت(ره) می توان گفت: شیعه جان تازه گرفته و امروز نگاهها همه به ایران اسلامی دوخته شده است.

 

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: ما طولانی ترین جنگ یعنی ۸ سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سرگذاشتیم با توجه به اینکه انقلاب ما نو پا بود هنوز با جنگ آشنائی کامل نداشتیم و با بیش از ۳۰ کشور جهان طرف بودیم که در نهایت با افتخار جنگ را بدون اینکه قطعه ای از خاک وطن را بدهیم به اتمام رساندیم. اینها تاریخ گذشته ما است.

 

ما در آن زمان جوانانی مثل روحانی شهید حجت الاسلام سلیمانی فرد که اولین شهید روحانی در همان اولیل جنگ بود که امروز برای ما مازندرانیها و ساروی ها افتخار بزرگی است که از سلسله جلیله روحانیت شخصی مثل این شهید را تقدیم انقلاب کردیم. لذا ما باید میراث دار باشیم نه میراث خوار. باید این فرهنگ را حفظ کنیم و آنرا به نحو احسن به نسل های بعدی انتقال بدهیم.

 

 نماینده مقام عظمای ولایت در مازندران گفت: یکی از راه هایی که می توان این رشادتها و حماسه سازی هایی که عزیزان ما، شهدای ما از خود نشان دادند همین برگزاری یادواره ها و کنگره ها هست و من بسیار خرسندم که برای این شهید بزرگوار یک کنگره برگزار کنیم که در شأن جایگاه روحانیت باشد. البته ابتدا باید یاداره ای داشته باشیم تا بتوان آثار و سخنرانی ها و مطالب و حتی خاطرات این شهید بزرگوار را قبل و بعد از انقلاب تهیه و بعد آن را برای کنگره آماده نمائیم.

آیت الله طبرسی در ادامه افزود: متأسفانه ما در استان مازندران وحدت نداریم. اگر این روحانی شهید را دیگر استانها داشتند تا حالا چه کارها که نمی کردند. مازندران از همه نظر مظلوم است. ما در دولت خودمان بیگانه هستیم. چرا که حتی یک وزیر در کابینه نداریم که از محرومیت های استان به دولت بگوید و همین امر باعث است که مازندران همچنان عقب مانده بماند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: روحانی شهید سلیمانی فرد باید امروز به عنوان الگوی جوانان و نوجوانان ما معرفی شود چرا که ایشان نماد ولایتمداری مردم مازندران و شهرستان ساری بوده و باید مورد عنایت وِزه و بیشتر مسئولین قرار گیرد

 

 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین روح الله سلیمانی فرد یادگار و فرزند برومند شهید طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از حضرت آیت الله طبرسی به خاطر عنایت ویژه به خانواده ی معظم شهدا به ویژه شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد گفت: مرحوم ابوی قبل از انقلاب پا به پای نهضت امام خمینی(ره) با کاروان انقلاب همراه بودند تا اینکه جنگ تحمیلی یعنی همان روزهای اول حمله دشمن به ایران اسلامی به سرپرستی و مدیریت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که در همان روزهای اول به همراه تنی چند از یارانش به شهادت رسیدند که امروز افتخار ما سارویها به ویژه روحانیت بوده که نشان دادند روحانیت مشعل دار و پیش قراول نهضت امام خمینی(ره) بودند و هستند.

 

وی گفت: با همکاری دوستانمان در ستاد کنگره در نظر دارین رونمائی از اسناد سجلی و هویتی اولین شهید روحانی دفاع مقدس به همت اداره ثبت احوال استان در مراسم یادواره ای داریم، داشته باشیم و هم چنین بازی دوستانه تیم فوتسال شهروند ساری با یکی از تیم های مطرح کشور به یادبود شهدا به وِیژه شهید ولی الله سلیمانی فرد با همکاری سازمان ورزش و جوانان مازندران و اختصاص یکی از میادین شهر ساری به نام شهید بزرگوار و نصب تصویر شهید توسط شهرداری و شورای اسلامی ساری در مرکز استان از جمله برنامه های ما می باشد.

 

چهاردانگه نیوز: شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد در سال ۱۳۳۷ در روستای ازنی بخش چهاردانگه دیده به جهان گشود، بعد از طی دوره ابتدایی برای تحصیل در علوم دینی ابتدا به ساری و سپس به قم مهاجرت نمود. بلافاصله با شروع جنگ تحمیلی به سوی جبهه شتافت و در ۲۲ مهر ماه ۱۳۵۹ به سوی حضرت دوست پرواز نمود و افتخار این را پیدا نمود که به عنوان اولین روحانی دفاع مقدس شربت شهادت بنوشد. روحش شاد

1 نظر
  1. امیر کیاسری می گوید

    روحش شاد، بنظرم باید یکی از میادین یا خیابان مرکز استان بنام این شهید بزرگوار باشه تا یادش برای نسلهای آینده زنده بمونه _درضمن مسئولین استانی ما همیشه در نقش منتقد ظاهر میشوند، دریغ از عمل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.