پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روانه شدن شماری از دانش آموزان مازندران به مدارس

0

به گزارش خبرنگار مهر، مدارس کشور از جمله مازندران از هفته دوم اسفندماه به دلیل شیوع کرونا ویروس به روی دانش آموزان بسته شد و فعالیت‌های آموزشی از طریق فضای مجازی و شبکه شاد انجام می‌شد.

براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس کشور از امروز به روی دانش آموزان بازگشایی شد و حضور دانش آموزان نیز برای شرکت در کلاس‌های درس اختیاری اعلام شده است.

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بازگشایی مدارس شهرهای مازندران انجام شده است، اظهار کرد: تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه به جز مدارس استثنایی از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه به‌منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی برای دانش‌آموزان دایر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه، البته حضور دانش‌آموزان در مدارس سطح استان به‌صورت اختیاری خواهد بود، تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان، تنها برای رفع اشکال و سوالات بوده و حضور دانش‌آموزان به‌صورت داوطلبانه خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس سطح مازندران، خاطرنشان کرد: مدیران سطح استان باید تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشند.

سعدی‌پور با اعلام اینکه این دستورالعمل در قالب بخشنامه از فردا به تمامی مدارس سطح استان ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: مدارس برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم تا ۱۰ خرداد دایر خواهد بود و از ۱۷ خرداد ماه امتحانات آغاز می‌شود.

وی به ادامه روش‌های غیرحضوری به‌صورت شاد و آموزش، گفت: سنجش دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از مرداد ماه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان خاطرنشان کرد: هنوز دستورالعمل در ارتباط با ثبت‌نام دانش‌آموزان ابلاغ نشده است.

مازندران بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند. درحالی که از امروز مدارس برای حضور اختیاری دانش آموزان بازگشایی شده است، اما بسیاری از خانوارها به دلیل نگرانی از شیوع کرونا ترجیح دادند فرزندانشان همچنان در خانه و از طریق فضای مجازی، به فراگیری آموزش‌ها بپردازند.

کد خبر 4926522
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.