پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رهاسازی یک قلاده خرس قهوه‌ای در چهاردانگه ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: بامداد شب گذشته یک قلاده خرس قهو ه‌ای در حدفاصل اراضی زراعی دیم (گندم و جو) روستای ایلال بخش چهاردانگه در یک تله سیمی که معمولا به نحو غیرمجاز برای دفع گراز از سوی کشاورزان و باغداران نصب می‌شود، گرفتار شده بود.

ماموران اداره پارک ملی کیاسر درپی گزارش دریافتی دامداران محلی مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده خرس نر بالغ به همراه اکیپ زنده گیری و امدادونجات حیات وحش اداره کل وبا همکاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست و اداره پارک ملی کیاسر بلافاصله به محل واقعه که منطقه آزاد حوزه چهاردانگه شهرستان ساری اعزام شدند.

در ادامه دامپزشک این اداره کل یک قلاده خرس قهوه‌ای نربالغ گرفتار در تله را از طریق بیهوشی زنده گیری و پس از معاینه و بررسی وضعیت حیوان و اطمینان از سلامتی آن، خرس بالغ را در نزدیکی محل واقعه که زیستگاه طبیعی خرس قهوه‌ای است، رهاسازی کردند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران از تمامی کشاورزان، باغداران و دامداران درخواست کرد، درصورت مواجه بودن با خطر خسارت گراز، نسبت به دریافت مجوز میرشکاری گراز از محیط زیست اقدام نمانید و از نصب تله‌های سیمی و یاهرنوع دام و تله که تهدید جدی برای انواع جانوران وحشی است، خودداری نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.