پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رفع تصرف اراضی ملی در روستای روشنکوه بخش چهاردانگه

بر اساس حکم قضایی قانون تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع؛ و بر اساس سوابق موجود، بخشی  از اراضی ملی روستای روشنکوه منطقه چهاردانگه ساری که در تصرف اهای این روستا بود خلع ید شد.

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: بر اساس حکم قضایی قانون تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع؛ و بر اساس سوابق موجود، بخشی  از اراضی ملی روستای روشنکوه منطقه چهاردانگه ساری که در تصرف اهای این روستا بود خلع ید شد.
بخشدار منطقه چهاردانگه ساری گفت: این رفع تصرف همانند دیگر اجرائیات تبصره یک ماده ۵۵ بوده که رفع تصرف اراضی ملی را در پی دارد.
جعفری افزود: این احکام دارای مراحلی بوده که اولین اقدام آن، اطلاع رسانی به متصرفین اراضی می‌باشد که این امر نیز انجام شد.
بخشدار چهاردانگه تصریح کرد: این زمین‌ها جزو اراضی ملی بود و منابع طبیعی استان برای خلع ید و رفع تصرف این اراضی از دادگاه حکم گرفته است.
جعفری با بیان اینکه این پرونده از حدود ۵ سال قبل در دادگستری استان در حال بررسی بود، افزود: اینکه اعلام شد این زمین‌ها به دلایل دیگری خلع ید شده فقط برای مظلوم نمایی آنان است.
بخشدار چهاردانگه ادامه داد: حکم دادگاه مبنی بر رفع تصرف این اراضی، سوم آبان ماه جاری با حضور ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان اجرا شد.
جعفری در پاسخ به این سوال که مساحت زمین‌های رفع تصرف شده در روستای روشنکوه ساری چه میزان بود، گفت: اطلاع دقیقی از مساحت این زمین‌ها ندارم.
بخشدار چهاردانگه ساری خاطر نشان کرد: برخورد با متجاوزان منابع طبیعی ارتباطی به کیش و قومیت افراد ندارد و هفته گذشته در روستای کُنیم این منطقه نیز ۸۳ مورد زمین‌های ملی از متجاوزان خلع ید شد.

قانون خلع ید، مساوی برای همه
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان ساری گفت: قانون خلع ید اراضی ملی، بصورت عمومی برای تمام متصرفان اجرا می‌شود و این یک اجرای قانونی و اجتماعی می‌باشد نه مقاصد دیگر.
حجاریان افزود: در گذشته نیز اراضی تحت تصرف متصرفان، خلع ید شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان ساری تصریح کرد: این حکم از سوی مقامات قضایی صادر و با حضور ضابطین اجرائی نیروی انتظامی، یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیز داری و نماینده دادستانی در محل اجرا می‌شود.
وی در پایان گفت اگر در حکم اجرایی، اعتراضی هم باشد مسیر دادرسی برای دادخواهی مهیا است.

یاداور می‌شوم گزارشی خبری از شبکه وهابی ایران اینترنشنال در خصوص تصرف زمین‌های تعدادی از بهاییان روستای روشنکوه بخش چهاردانگه ساری پخش شد که در این گزارش، خبرنگار ادعا کرده بود این زمین ها، موروثی بهاییان منطقه بود و منابع طبیعی شهرستان ساری به دلیل بهایی بودن این افراد، زمین‌های کشاورزی آنان را تصرف کرده است که بر اساس اسناد موجود، این گزارش مغرضانه و با اهداف دیگری تهیه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.