پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رعایت پروتکل ها خط قرمز است/ دانشجوی فوتی کرونایی نداشتیم

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی ساری با اظهار اینکه دانشجویان علوم پزشکی تنها دانشجویانی هستند که در صحنه مقابله با کرونا حضور داشتند افزود: خوابگاه‌های ما هیچ وقت تعطیل نشد و از ۱۷ خردادماه که بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها جدی شد، برای واحدهای دانشگاهی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که در خوابگاه‌های دانشجویی هر اتاق یک یا دو نفر حضور داشته باشند و توزیع غذا در خوابگاه‌ها صورت گیرد و ماسک و مواد ضدعفونی بین دانشجویان توزیع شده است.

سادات لاری بابیان اینکه خط قرمزها رعایت پروتکل‌ها است، افزود: اگر دانشگاه‌ها نمی‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند باید دانشجویان به منازل خود برگردند و نکته مهم این است که بین دانشجویان و دستیاران فوتی نداشتیم.

سخنگوی وزارت بهداشتی درباره بیمه دستیاران پزشکی و بهداشتی گفت: متأسفانه این دستیاران بیمه نبوده‌اند و طی قراردادی با بیمه سلامت مقرر شد تا همه دستیاران تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و دفترچه‌های این افراد در حال صدور است.

وی گفت: همچنین با بیمه تأمین اجتماعی نیز صحبت‌هایی شده تا دستیاران جزو بیمه خویش فرمایی قرار گیرندو مدت تحصیل آنان جزو سابقه کار محسوب می‌شود.

سادات لاری یادآور شد: همچنین بیمه تکمیلی نیز بسته‌ای به شکل تسهیلات درمانی شامل دندانپزشکی و دیگر خدمات درنظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وام دانشجویی نیز با اظهار اینکه مبلغ وام ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: شرایط دانشجویان را در ارائه وام درک کردیم.

وی درباره توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها گفت: قرار بود ۱۶ میلیون دز واکسن وارد شود که با مشکل تبادل ارز مواجه کردیم و اکنون ۱.۵ میلیون دز تهیه شد که اولویت توزیع آن با گروه‌های پرخطر است و توزیع واکسن در اماکن بهداشتی به شرط تزریق انجام می‌شود.

سادات لاری قطعی‌ترین راه تشخیص بیماری کرونا را تست مولکولی پی سی آر دانست و گفت: این تست نیز ۳۵ درصد خطا دارد و وقتی تست منفی می‌شود ممکن است بیمار باشد و تست نشان نداده باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وجود هفت هزار و ۳۰۰ نیروی بهداشت محیطی در کشور گفت: قرار شد نظارت پروتکل‌های بهداشتی در بازار برعهده اصناف باشد که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: قرار شد کمیته‌هایی نظارتی تشکیل و اعمال مجازات‌ها و جریمه‌ها جدی شود اما متأسفانه در این زمینه ضعیف هستیم زیرا فرودگاه‌ها، پاساژها و نانوایی‌ها کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند و باید مردم را در این زمینه حساس کرد.

کد خبر 5037125
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.