پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رعایت نکات بهداشتی نانوایی‌های مازندران زیر ذره‌بین ۴۰۰ بازرس

0

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور در جلسه ای که به منظور مقابله با ویروس کرونا در واحدهای نانوایی برگزار شد، افزود: بسیار ضروریست کارگران از سلامتی خود و رعایت موارد بهداشتی اطمینان حاصل نموده و چنانچه علائمی از بیماری را داشتند در نانوایی ها حضور پیدا نکنند.

وی افزود: نانوایی ها باید از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی جلوگیری نموده و باتوجه به اینکه پول نقد از مهمترین ابزار انتقال این ویروس است از گرفتن آن اجتناب نموده و از کارت خوان استفاده نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران با بیان این نکته که ماسک برای کارکنان نانوایی ها ضروری است افزود : تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان بر روی آن قرار میگیرد به صورت روزانه و قبل از شروع به کار ضدعفونی و گند زدایی شود و حداقل یکبار در روز لباس کار خود را تعویض نمایند.

 وی  از ادارات صنعت، معدن و تجارت، غله و خدمات بازرگانی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه خبازان خواست با توجه به اینکه ویروس کرونا قابلیت انتشار بسیار بالایی دارد و حفظ امنیت سلامت مردم شریف استان در اولویت قرار دارد ضمن نظارت جدی و مستمر بر نانوایی ها، با نانوایانی که اصول بهداشتی را رعایت  نمیکنند برخورد قانونی لازم صوت گرفته و با تهیه و نصب بنر و یا چاپ بروشور اطلاعات کافی در این زمینه را به مردم شریف استان ارایه نمایند.

 خیریانپور گفت:  در سطح استان مازندران حدود ۴۹۰۰ واحد نانوایی به مردم خدمات ارایه می دهند.    

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.