پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رشد ۴۰درصدی درآمد آموزش و پرورش مازندران

0

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید این خبر اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال حدود ۵۸ میلیارد ریال درآمد اختصاصی آموزش و پرورش بوده که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۴۲ میلیارد ریال بود.

مهدی عابدی به منابع درآمدی افزایش درآمد نیز اشاره کرد و گفت : اغلب این درآمدها از محل عوارض شهرداری است که به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی افزود: شهرستان های آمل، بابل، بابلسر ، بهشهر و چالوس نسبت به دیگر مناطق استان بیشترین نرخ درآمد اختصاصی را در سه ماهه نخست امسال تجربه کردند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران هم چنین با اشاره به اینکه این نهاد به دنبال درآمد پایدار برای هزینه های خود است ، افزود: بند “د” تبصره ۹ آیین نامه اجرایی بودجه سال ۹۸ یکی  از منابع درآمدی ما است که قانون برای ما دیده اما هنوز درگیرودار قوانین گرفتار است.

عابدی با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران از ظرفیت های درآمدزایی خوبی برخوردار است ، افزود : اما سرمایه گذاران فقط حاضر به اجرای طرح های مشارکتی هستند و به عنوان مستاجر وارد پروژه های آموزش و پرروش نمی شوند.

طبق بند “د” تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۸ ؛ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به‌منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند. تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان و تصویب کمیسیون ماده(۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۱۳۵۱/۱۲/۲۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب، بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران در پایان افزود: پیشنهاد می شود به استان‌ها اجازه داده شود با استفاده ازظرفیت اوراق تسویه برای تامین هزینه های جاری اجرای آیین نامه (استانداری با همکاری امور اقتصادی ودارایی )(هزینه های طراحی نقشه ها ، مازاد تراکم و…)اقدام کنند.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.