پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه‌ها با افزایش امیدآفرینی و مشارکت در انتخابات، توطئه دشمنان را خنثی کنند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسین حسن‌نژاد عصر سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مازندران افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد دشمنان برخلاف این تصور که در حال از بین بردن زیرساخت‌های کشورند آنان امروز فقط به دنبال تخریب ذهنی افکار عمومی هستند.

وی با بیان اینکه درایت و منویات مقام معظم رهبری، منابع کشور، نیروهای انسانی توانمند و آمادگی ملت، دشمنان را بشدت آزار می‌دهد، اظهار داشت: امروز رسانه‌ها باید امیدآفرینی را با دقت و شدت بیشتری انجام بدهند.

معاون سیاسی استاندار مازندران از رسانه‌ها به عنوان پدافند هوایی یاد کرد و ادامه داد: همواره انتخابات و مشارکت حداکثری مردم شاخص مهم تداوم و گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال پس از انقلاب بوده و امیدواریم در انتخابات پیش رو هم این مشارکت با زمینه‌سازی بیشتر رسانه‌ها به دست آید.

وی تصریح کرد که نظام همواره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیازمند است و در شرایط امروز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران در داخل، منطقه و بین‌المللی ، مشارکت مردم در انتخابات اسفند امسال می‌تواند بار دیگر توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ دوم اسفند امسال همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و استان مازندران در ۱۲حوزه انتخابیه  ۱۲نماینده راهی مجلس شورای اسلامی می‌کند.

حسن‌نژاد به وضعیت تحرکات انتخاباتی در استان مازندران اشاره  کرد و گفت: اگرچه فضای استان هنوز انتخاباتی نشده اما گزارش‌هایی از دیدارهای چهره به چهره برخی نامزدهای احتمالی انتخابات شده است و یا اینکه در برخی از رسانه ها در قالب پیام تبریک و یا نوشتن مقالات در موضوعات مهم استان ، خود را به مردم معرفی می‌کنند.

وی بیان داشت: استعفایی از سوی کسانی که در رده مدیران کل، فرماندار و شهرداران در استان مازندران هستند با هدف شرکت در انتخابات مجلس نداشته‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات مازندران بیان داشت: استعفای مدیرکل صمت استان مازندران در وقت قانونی و طبق قانون انتخابات انجام نشده است اگرچه ممکن است هدف این استعفا شرکت در انتخابات بود. 

حسن‌نژاد متوسط مشارکت مردم ایران در انتخابات سال های پس از انقلاب را بیشتر از ۶۰ درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، تورم و مشکلات اقتصادی هنوز انتخابات اولویت نخست رسانه‌ها نشده است، اما یقین داریم که هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیکتر شویم، فضای استان انتخاباتی‌تر خواهد شد.

وی شاخص‌های فضای انتخاباتی برای مشارکت بیشتر مردم در شهرستان‌های کوچک کشور را متفاوت از تهران دانست و گفت: گرایش‌ها و مباحث سیاسی در حوزه‌های انتخابیه شهرهای کوچک کمتر مورد توجه است.

به استناد ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اشخاصی که تمایل دارند تا به عنوان داوطلب انتخابات یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی باشند از تاریخ دهم آذرماه امسال به مدت هفت روز تا شانزدهم آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به فرمانداری ها، بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و وزارت کشور ثبت نام کنند. 
مازندران با سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در ۲۲شهرستان دارای ۱۲کرسی در مجلس شورای اسلامی است. 

۶۹۹۰  /۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.