پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه اندازی 68 ایستگاه پلیس در مناطق تفریحی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “سید محمود میرفیضی” در نشست با خبرنگاران، با بیان این که برای مقابله با جرایم در حوزه فضای مجازی به دنبال تقویت پلیس فتا هستیم ، از تشکیل 886 فقره پرونده در خصوص تخلفات حوزه فضای مجازی در استان خبرداد.

وی گفت: کلاهبرداری های اینترنتی، سرقت و حتک حیثیت افراد از مهمترین تخلفات ثبت شده در این خصوص بوده است که 85 درصد از این جرایم کشف شده است .

فرمانده انتظامی استان مازندران، از انهدام 120 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف بیش از دو تن و 800 کیلو انواع موادمخدر در استان در یک سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: میران کشفیات مواد مخدر در مقایسه با سال گذشته افزایش 11 درصدی داشته است .

سردار میرفیضی با بیان این که از ابتدای سال تا کنون، یک هزار و 12 فقره پرونده در خصوص کلاهبرداری تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: 73 درصد از کلاهبرداری های انجام شده توسط پلیس استان  کشف شده و ارزش ریالی پرونده های متشکله بالغ بر 473 میلیارد تومان است؛ طی این مدت هزار و 160 نفر در این ارتباط دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند .

میر فیضی همچنین از کاهش 23 درصدی قتل در استان خبر داد و ادامه داد: در راستای مقابله با تصرف اراضی ملی در استان 29 فقره پرونده زمین خواری تشکیل شد که با تلاش های صورت گرفته، 318 هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش 72 میلیارد تومان از زمین خواران رفع تصرف شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران، از انهدام 105 باند سرقت و دستگیری 375 سارق حرفه ای که 27 درصد آنان را غیر بومی تشکیل می دادند، خبر داد و گفت : 83 درصد از سرقت های انجام شده کشف شده است.

سردار میرفیضی اظهار داشت:13مرحله طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان به اجرا در آمد که در این راستا یک هزار و 770 فقره پرونده با ارزش ریالی 200 میلیارد ریال تشکیل و 18 باند قاچاق کالا و ارز در استان متلاشی شد .

وی از مراجعه بیش از 5 هزار و 600 نفر به مرکز مشاوره آرامش در استان خبرداد و تصریح کرد: 14هزار و 770 فقره پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های استان تشکیل 74 درصد از این پرونده ها منجر به صلح و سازش شد .

سردارمیرفیضی در ادامه گریزی به چهارشنبه آخر سال زد و با بیان این که نگاه نیروی انتظامی به این مراسم، جامعه محوری و اجتماعی است، گفت : ما به دنبال حل مشکلات اجتماعی با راهکارهای اجتماعی هستیم .

وی با تاکیدبر مراقبت خانواده ها از فرزندان خود در برابر حوادث چهارشنبه آخر سال، گفت: اقدامات خوبی در سال گذشته از سوی رسانه ها صورت گرفت ولی متاسفانه در یک دهه گذشته برخی افراد سودجو به دلیل منافع مادی، با ایجاد آتش سوزی و خطر برای دیگران، به دنبال رواج این مراسم به عنوان یک سنت دیرینه نیستند .

میرفیضی تصریح کرد: در گذشته برای برپایی این سنت دیرینه به هیچ کس آسیبی وارد نمی شد ولی در چند سال اخیر شاهد حوادث ناگوار از جمله قطع عضو و آسیب رسیدن به افراد جامعه خصوصا به کودکان و افراد مسن هستیم .

میرفیضی با بیان این که نگاه ناجا به چهار شنبه آخر سال نگاه تعاملی است نه تقابلی و هر کجا که آسایش ، امنیت و آرامش مردم به مخاطره بیافتد، پلیس از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهد کرد، گفت: مردم باید پلیس را درکنارخود ببینند و مهمترین مطالبه مردم از پلیس، برخورد با هنجار شکنان ، مزاحمت های خیابانی و افراد مخل نظم و امینت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از 550 هزار عدد مواد منفجره و محترقه در استان طی این مدت خبر داد و گفت: با صنوف و واحدهای صنفی متخلف برخورد شده است.

وی با اشاره به این که برابر آمار اورژانس کشور 12 درصد از حادثه دیدگان چهارشنبه آخر سال در منازل خود و 80 درصد در خیابان ها دچار آسیب شده اند، تصریح کرد: خانواده ها نقش مهمی در کنترل فرزندان خود دارند و معلمان و مسئولان آموزشی به عنوان قشر دوم باید با آموزش همگانی، جوانان و نوجوانان را از حوادث چهارشنبه اخر سال آگاه سازند و رسانه ها هم به عنوان قشر سوم جامعه باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند .

سردار میر فیضی با بیان این که خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخرسال هنجارشکنی ها و ایجاد مزاحمت برای مردم است، گفت: پلیس در چهارشنبه آخر سال به همراه دستگاه قضائی در صحنه حضور خواهد داشت .

وی از اجرای طرح های نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه 96 در استان مازندران خبرداد و گفت: با توجه به حجم بالای مسافرت ها از سراسر کشور به استان مازندران، لازم است مسئولان نگاهی ملی به این استان داشته باشند .

سردار میرفیضی با اشاره به بکارگیری هفت هزار نفر از نیروهای پلیس در اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی برای ایجادامنیت مردم و مسافران نوروزی در استان خاطر نشان کرد: 68 ایستگاه پلیس در مناطق تفریحی ، سواحل و ورودی های استان راه اندازی شده است ضمن این که 1400 گشت پیاده ، موتوری و خودرویی در اجرای این طرح بکار گیری خواهند شد .

میر فیضی همچنین ، اظهار داشت: در بحث مشارکت با دستگاه های امدادی، 200 پایگاه ثابت و 572 اکیپ سیار هلال احمر و اورژانس در همکاری با پلیس، مسئولیت ارائه خدمات به مردم را بر عهده دارند .

وی در ادامه گفت: استان مازندران در سال گذشته با همکاری دستگاه های اجرایی رتبه دوم کشوری را در کاهش کشته شدگان حوادث جاده ای کسب کرده است و از سال 1380 تاکنون با افزایش تولیدخودرو و حجم ترددها کاهش 50 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی را در سطح کشور شاهد بوده ایم .

میرفیضی با اشاره به این که در نوروز سال گذشته به طور میانگین روزانه یک تا دو نفر کشته شده اند و در مجموع طی ایام نوروز 35 نفر جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده اند ،ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم شاهد کاهش حوادث رانندگی در نوروز امسال باشیم .

وی عملکرد و ماموریت نیروی انتظامی را برخلاف دیگر دستگاه ها، بین بخشی دانست و افزود: نیروی انتظامی در این ارتباط با همکاری دیگر نهاها به موفقیت های خوبی دست یافته است .

سردار میرفیضی با بیان این که امنیت پایدار مبتنی بر مردم است،گفت: به پشتوانه این مردم کشور ما در بین سایر کشورهای منطقه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است .

فرمانده انتظامی مازندران در پایان ابراز امیدواری کرد: با تعامل همه دستگاه ها و مردم آرامش نشاط بهاری را همراه با رعایت قانون و نظم اجتماعی شاهد باشیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.