پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه اندازی ۱۱ مرکز افق در بقاع متبرکه مازندران

0

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از راه اندازی ۱۱ مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه با نام افق در مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام ابراهیم حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وقف و صدقه جاری سبب تحقق آموزه‌های دینی و اسلامی است، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه در مازندران وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در این استان تصریح کرد: در رشته حفظ کل قرآن موفقیت‌های استانی بیشتر از مازندران بوده و بانوان این استان در این امر از آقایان پیشی گرفتند و همچنین ۱۴ محفل برای مسابقات قرآنی در سطح مازندران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در ۲۴۹ امام‌زاده، ضیافت الهی در ۱۷۹ امام‌زاده، طرح نشاط معنوی و برپایی ۱۶۹ همایش بزرگداشت امام‌زاده از جمله برنامه‌های اجرا شده اوقاف است.

حیدری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۹ وقف و امسال نیز ۵۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد و بیش از ۲۰۷ هزار رقبه در استان وجود دارد و یک هزار و ۳۶۱ امام‌زاده با بیش از ۴ هزار مسجد، حسینه‌ و اماکن مذهبی نیز در آمارها ثبت شده است.

وی در زمینه اجرای نیات واقفان بیان کرد: ۸۳ میلیارد ریال، اجرای نیت مذهبی نظیر ایام محرم و صفر، ۵۷ میلیارد ریال در قالب طرح شمیم هزینه صرف شده است و اعزام ۱۵ زائر اولی به عتبات عالیات، برپایی موکب در سامرا از دیگر اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یادآور شد: توزیع بیش از ۵ هزار سبد کالا بین سیل زدگان و خرید دستگاه پرتال تنفس مصنوعی برای بیمارستان امام ساری انجام شد و ۵۳۲ میلیون تومان خرید تجهیزات در اجرای نیات وقف برای این بیمارستان هزینه خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.