پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه اندازی کارخانه پتروشیمی سبب توسعه مازندران می شود

0

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حسین زادگان در نشست با نمایندگان اعزامی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور بحث و بررسی‌های کارشناسی لازم برای تسریع در روند تأیید نهایی مصوبه منطقه آزاد مازندران با اشاره به توجه و عنایت دولت تدبیر و امید به خواست و اولویت مردم استان در این راستا، خاطرنشان کرد: مردم مازندران انتظار دارند همه ارکان تصمیم گیری در این راستا همانطور که تاکنون همراهی‌های لازم را داشته‌اند، همراهی لازم را تا تحقق کامل مطالبه بحق مردم ولایتمدار این سامان معمول دارند تا زمینه تحرک بخش‌های اقتصادی استان فراهم شود.

حسین زادگان با بیان اینکه مازندران می‌تواند به تحرک اقتصاد کشور کمک کند، اظهار کرد: مازندران دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که بخش‌هایی مهم از آن دست نخورده و بالقوه باقی مانده‌اند، لذا ملاحظات اجتماعی و تاریخی باید توأم با بررسی‌های کارشناسی – علمی در خصوص منطقه آزاد به عنوان مطالبه جدی مردم و زمینه ساز بالفعل کردن توانمندی‌های یاد شده لحاظ شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه وجود تحریم‌ها منجر به ایجاد بسترهایی برای تقویت استان در بخش‌های مختلف شد به طوری که در مقوله پتروشیمی پس از ۴۰ سال موفق به اخذ مجوز این کارخانه در بندر امیرآباد شدیم که در راستای توجه به بنادر شمالی و کشورهای cis این اتفاق رقم خورده است زیرا مازندران قطب گردشگری و کشاورزی کشور است و انتظار می‌رود که بیش از پیش از این ظرفیت در راستای تقویت اقتصادی استان و کشور و از ظرفیت‌های بندری و … غرب استان در این مورد بهره گیری شود.

استاندار مازندران گفت: مازندران از لحاظ زیرساخت‌ها تمامی شرایط لازم برای ایجاد منطقه آزاد را داراست که بیانگر مزیت‌های لازم این استان سرسبز است و از منظر کارشناسی علمی تا بخش قابل توجهی ایجاد منطقه آزاد در مازندران منطبق بر استانداردهای لازم می‌باشد و از همین منظر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اگر امروز ۷۰ قرارداد در نوشهر و ۴۰ قرارداد در امیرآباد تنظیم و عملی و اجرایی شده است و همین موجب شده به خودکفایی در تولید ام دی اف همراه با بهره برداری از دیگر کارخانه‌ها ر استان‌های همجوار نزدیک شویم و صادرات این صنایع را در آینده شاهد باشیم و سرمایه گذار کارخانه پتروشیمی طی روزهای آینده شروع بکار می‌کند و همه و همه استقبال سرمایه گذاران را موجب می‌گردد، مرهون وجود زیرساخت‌های لازم است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه با وجود منطقه آزاد دیگر در انتظار ورود کشتی‌های صادراتی نمی‌مانیم و بسترهای صادرات خود به خود فراهم می‌شود و کشتیرانی و ظرفیت‌های مهم حمل و نقل مستقر می‌شوند، تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، محرومیت مازندران نباید تحت پوشش سرسبزی این استان گُم شود و محرومیت این استان باید منعکس شود تا نسبت به حل این مشکل و استفاده از ظرفیت‌های مازندران اقدام شود.

استاندار ادامه داد: وجود منطقه آزاد می‌تواند موجب مزیت‌های بیشتری برای صنایع مازندران و زیرساخت‌های صادراتی همچون پایانه روماک و بزرگترین مرکز پرورش خاویار شود و موجب اتصال به بنادر جنوب و درآمدزایی بیشتر برای استان گردد.

استاندار، منطقه آزاد را نقطه عطف تحول اقتصادی مازندران دانست و خاطرنشان کرد: مازندران دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های کم بدیل است و سرمایه گذاران قوی برای فعالیت در استان وجود دارند و این استان نیاز به کار اساسی زیربنایی دارد تا به سمت توسعه پایدار گام بردارد.

مقام عالی دولت در استان، بیان داشت: بررسی روند اجرایی زیرساخت‌های منطقه آزاد توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام یک خبر خوب برای مردم مازندران است و با تجمیع ظرفیت‌های صنعتی، اقتصادی و تجاری استان می‌توانیم به سمت توسعه همه جانبه مازندران گام برداریم.

کد خبر 4994715
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.