پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی نیروگاه‌های زباله‌سوز ساری و نوشهر تا پایان سال ۹۶

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری از راه‌اندازی نیروگاه‌های زباله‌سوز ساری و نوشهر تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، فرهاد عسکری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران امروز  گفت: با پیگیری استاندار و معاون عمرانی استاندار حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای نیروگاه زباله‌سوز ساری به‌صورت اسناد خزانه‌ای و حدود ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای نیروگاه زباله‌سوز نوشهر از محل کمک دفتر مقام معظم رهبری و ملی به‌صورت اسناد خزانه‌ای به پروژه نوشهر در سال‌جاری اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: با تخصیص اعتبار، آخرین وضعیت نیروگاه‌های زباله‌سوز ساری و نوشهر در جلسه کمیته تخصصی پسماند استان در محل استانداری مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با ارائه گزارش از وضعیت پسماند استان به‌ویژه نیروگاه‌های زباله‌سوز ساری و نوشهر، تسریع در انجام پروژه‌های فوق و نظارت بر انجام آن را مورد تأکید قرار داد.

این مسؤول کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای نیروگاه زباله‌سوز ساری را از سال ۹۰ تاکنون حدود ۵۲۰ میلیارد ریال و برای نیروگاه زباله‌سوز نوشهر را حدود ۴۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این دو پروژه مهم با پیگیری‌های ویژه با تزریق اعتبار باقی مانده تا ۶ ماه دوم سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

عسکری پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله‌سوز ساری را در بخش ابنیه حدود ۳۵ درصد و در بخش ماشین‌آلات و تجهیزات  ۶۵ درصد و پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر را در بخش ابنیه حدود ۴۰ درصد و در بخش ماشین‌آلات و تجهیزات حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: در حوزه مدیریت پسماند برنامه راهبردی تهیه شده که امیدواریم با نگاه ویژه و تلاش بیشتر و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط همراه باشد تا بتوانیم اقدامات مناسبی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.