پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی در اداره ثبت شرکت‌های مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی در اداره ثبت شرکت‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: از این به بعد تمام فرایند‌های تعاونی‌های فعال و غیرفعال از طریق این سامانه متمایز می‌شود. راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی در اداره ثبت شرکت‌های مازندران

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از فارس، علی بابایی‌کارنامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به رویکرد جدید دولت در بحث تعاونی مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید خود را براساس برنامه‌‌های دولت و بودجه‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته می‌شود تطبیق دهیم.

karnami

وی با بیان اینکه اگر چه تخصیص بودجه با مشکلاتی روبرو شده است، افزود: دولت جدید مسکن اجتماعی را طراحی کرده و ما نیز تمام تلاش خود را برای تطبیق شرایط جدید و حل مشکلات مردم به کار می بندیم و در این‌باره بیکار نمی‌نشینیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره اعتبارات بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی در سال 93 اضافه کرد: امسال برای مشاغل خانگی مبلغ 50 میلیون ریال و برای خوداشتغالی 150 میلیون ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دادیم و به همین خاطر، مازندران در سطح کشوری در پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به نسبت سایر استان‌های کشور رتبه برتر را کسب کرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در سال 94 نیز روند ارائه تسهیلات ادامه دارد، تصریح کرد: این موضوع البته با فراوانی و به شکلی بسیار بهتر انجام می‌شود و بر این اساس با توجه به تخصیص بودجه چهار هزار میلیارد ریالی که از سوی مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد بحث تکاپوی بهتر مشاغل خانگی و خود اشتغالی را ترویج خواهیم داد.

 

بابایی‌کارنامی با بیان اینکه کارورزی نیز در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، تصریح کرد: در کنار واحدهای تولیدی، دولت اعتبارات را در قالب کارورزی برای ساماندهی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در بخش خصوصی در نظر گرفت.

 

وی خاطر‌نشان کرد: برای ترویج مهارت‌آموزی طرحی به وزیر تعاون ارائه کردیم که طی آن رشته‌های مهارت‌آموزی براساس نیازمندی و نیاز‌سنجی هر استان و منطقه با توجه به اقلیم همان جا پیاده‌سازی شود که این طرح با استقبال وزیر روبه‌رو شد و دستور داد تا این طرح در تمامی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره وضعیت شرکت تعاونی چندمنظوره کندلوس گفت: با توجه به اینکه هیئت مدیره این شرکت تعاونی بر آمده از آرای سهامداران نیست و همچنین مدیر‌عامل نیز بر آمده از مسیر قانونی نیست، این خلاف قانون تعاونی‌ها است.

 

این مسئول افزود: از آنجایی که فروشگاه تعاونی کندلوس بدون اطلاع تمام سهامداران به شخصی حقیقی اجاره داده شد بنابراین تخلف قانونی دیگری صورت گرفته است و این تخلف قانونی را چه از طرف هیئت مدیره، مدیرعامل و یا اعضا باشد حتما مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهیم و با متخلفان برابر قانون برخورد جدی می‌شود.

 

بابایی‌کارنامی اضافه کرد: دستور جمع‌آوری تمام اسناد و مدارک مربوط به شرکت تعاونی چند‌منظوره کندلوس را صادر کردیم و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به ارائه مستندات این تعاونی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در آینده‌ای نه چندان دور نتیجه آن مشخص و اعلام می‌شود تا پیگیری‌های قانونی متعاقباً انجام شود.

 

این مسئول از راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی در اداره ثبت شرکت‌ها در سطح مازندران خبر داد و بیان داشت: از این به بعد تمام فرایند‌های تعاونی‌های فعال و غیرفعال در سطح استان از طریق این سامانه متمایز می‌شود و یکپارچه‌سازی صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: مازندران در اجرای این طرح پایلوت قرار گرفته بود که با موفقیت کامل آن را به اجرا درآورد و با توجه به این موفقیت به سایر استان‌های کشور نیز تعمیم داده شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه در مازندران به طور کامل فعال است، تاکید کرد: تمام تعاونی‌های تشکیل شده از گذشته تا به امروز موظف به ثبت‌نام در این سامانه هستند و تا یک سال آینده هیچ تعاونی‌ که مجامع و‌ اسنادش به روز و حقوقی نباشد و با قانون مطابقت نداشته باشد اجازه ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها را ندارد.

 

به گزارش فارس، در طول این چند سال فعالیت شرکت تعاونی چند منظوره کندلوس، هیچ نشست عمومی برگزار نشد و تنها نشستی که برگزار شد در یکی دو ماه پایان سال و تنها با دعوت سلیقه‌ای از تعدادی از سهامداران بود که در آن نشست با توجیه ورشکستگی، فروشگاه تعاونی کندلوس در شب عید که فصل کار و رونق گرفتن است، به یک شخص اجاره داده شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.