پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی «سها» در کمیته امداد مازندران/کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری

مدیرکل چهاردانگه‌ای کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی سها خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد و در ۶ ماه اول سال ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری کمک شده است.

0

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه امشب در جمع خبرنگاران شهرستان رامسر با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران هستند، اظهار کرد: از همگی درخواست داریم همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم اطلاعات لازم را در این سامانه جمع‌آوری و ثبت کنیم، البته برای ثبت‌نام در سامانه مددجویان باید دارای شماره تلفن همراه و کد پستی به نام خود باشند.

وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی سها خبر داد، گفت: سیستم امداد هوشمند سها به گونه‌ای است که مددجویان خودشان می‌توانند با تلفن همراه خود سوالات و یا مسائل را ثبت کنند که به صورت آنلاین به مشکلات‌شان رسیدگی شود که در این صورت از صرف وقت و بسیاری از مشکلات مددجویان جلوگیری کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد و در ۶ ماه اول سال صد میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری کمک شد، خاطرنشان کرد: حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار غذای گرم اهدا کردیم و همچنین ۱۷۰ هزار سبد غذایی توزیع شد.

این مسؤول بودجه اشتغال سال گذشته را ۲۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ برای سال جاری ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است.

عالیشاه با تأکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی مازندران در تمام سرفصل‌های حمایتی نیروهای فعال دارند و در حال تلاش برای خدمت‌رسانی هستند، تصریح کرد: همچنین از مردم و خیرین نیز می‌خواهیم که به کمیته امداد در خدمت دهی بهتر به خانوارهای نیازمند کمک کنند.

 وی اضافه کرد: از برنامه مهم دیگر کمیته امداد “امداد هوشمند” نام دارد و به نوعی کوچ سیستمی است و این سیستم برای جمع‌آوری صدقات به این صورت که افراد از طریق کد کیو آر و برگه کدهای صادر شده برای آنها‌ با استفاده از گوشی موبایل خود و نرم‌افزار مورد نظر می‌توانند صدقات  خود را واریز کنند که این ابزار بسیاری از موانع را برطرف می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه آموزش برای کمیته امداد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ هزار دانش آموز،  یک هزار و ۶۰۰ دانشجو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران و همچنین تعداد خانوارهای زیرپوشش حدود ۸۰ هزار خانوار هستند.

عالیشاه با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد امام خمینی هستند و با هم کار می‌کنند، گفت: در جهت جلوگیری از موازی کاری و بحث یکسان‌سازی خیران پنل مرکز نیکوکاری را راه اندازی کردیم که در این صورت رفع شبهات شده و این چنین راحتی به کل محرومان و همچنین خیرین دسترسی داریم که کار بسیار مهمی است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.