پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهیان نور در آشنایی نسل امروز با دفاع مقدس بسیار اثرگذار است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدمحمد باقرزاده ظهر امروز چهارشنبه در ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که به میزبانی استان مازندران و با حضور کاروان‌های راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: بهترین استخراج گنج دفاع مقدس، از طریق سفر به اردوهای راهیان نور محقق می‌شود.

وی افزود: امام خامنه ای بارها در سخنرانی هایشان به نکات کلیدی درباره اردوهای راهیان نور اشاره داشتند و ایشان فرموده اند که اردوهای راهیان نور ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت است.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با شرح اینکه زیارت با معرفت یعنی زیارت با بینش و بصیرت، اظهار کرد: به طور یقین شهدای دوران دفاع مقدس نیز بر اساس معرفت و اعتقاداتشان بود که به جبهه‌های جنگ رفتند و جانشان را در راه اسلام و ولایت فقیه اهدا کردند.

سردار باقرزاده تصریح کرد: امام خامنه ای فرموده اند که باید از فناوری راهیان نور برای استخراج گنجینه دفاع مقدس بهره ببریم و این یعنی اینکه بهترین استخراج گنج دفاع مقدس، از طریق سفر به اردوهای راهیان نور محقق می‌شود.

وی در ادامه افزود: معتقدم که ما هنوز نتوانسته ایم تمامی لایه‌های پر ارزش و رگه‌های ارزشمند این گنج بزرگ دفاع مقدس را شناسایی کنیم.

به گفته سردار باقرزاده فرهنگ دفاع مقدس سبب ایجاد روحیاتی همچون نفی ظلم و هیهات من الذله، اعتماد به نفس، تعامل و وحدت، بی اعتمادی به بیگانگان، تسلیم ناپذیری در برابر دشمن، اشتیاق برای مقابله با دشمن، امیدوار بودن در همه حال، تقویت روحیه ایثار، مقاومت و غیره می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.