پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهنمای تحصیلی برای معلمان تازه نفس و والدین مازندرانی منتشر شد

0

کتاب‌های مسیر روشن و همگام با مدرسه بر اساس اجازه قانونی جهت تدوین کتب راهنما معلمین و والدین در استان ها تدوین و منتشر شده است . 

این ۲ کتاب از سوی اعضای شورای تولید محتوای آموزشی دوره ابتدایی استان مازندران تدوین و توسط انتشارات مدرسه (موسسه برهان) چاپ شد. 

سید مرضیه شجاعی یکی از اعضای شورای تولید محتوای استان مازندران پنجشنبه شبدر مورد هدف و محتوای این ۲ کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: مسیر روشن کتابی صرفا آموزشی برای معلمان تازه تدریس است که جزئی از مجموعه هشت جلدی آموزش معلمان ابتدایی محسوب می شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه در سال جدید شاهد موج تازه ای از معلمان جدید در مقطع ابتدایی در استان مازندران بودیم ، این نیاز احساس شد که برای تبیین چهارچوب آموزشی معلمان ابتدایی محتوایی تازه تهیه شود. 

شجاعی گفت: کتاب مسیر روشن تقریبا تجمیع چهار جلد از کتب کمک آموزشی معلمان تازه تدریس در یک جلد است که محتوای جدید نیز به آن اضافه شد. 

این عضو شورای تولید محتوای آموزش ابتدایی مازندران اظهار داشت: این کتاب شامل راهنمای تدریس ،برخورد با دانش اموزان دوره ابتدایی، درک شرایط سنی ، نیاز ذهنی و روحی این دانش آموزان و سرفصل های آموزشی دوره ابتدایی است . 

وی درباره مجموعه کتب همگام با مدرسه هم توضیح داد: این مجموعه شامل ۶ جلد کتاب متناسب با مقطع تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی است که تدوین و منتشر شده است. 

شجاعی گفت: مجموعه کتابهای همگام با مدرسه شامل ، ویژگی های جسمی ، جنسی ، روحی و ذهنی دانش آموزان ، راهنمای والدین برای آشنایی با نیاز دانش اموزان ابتدایی ، نوع برخورد والدین با محصلان دوره ابتدایی، آشنایی والدین از وظایف مدرسه و معلم در قبال دانش آموز و واکاوی آسیب های اجتماعی تهدید کننده  دانش آموزان  است. 

این عضو شورای تولید محتوای مازندران تاکید کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های مجموعه همگام با مدرسه ایجاد مطالبه گری در والدین است تا نه تنها وظایف و حوزه اختیارات مدرسه و معلم را بشناسند، بلکه نسبت به نیاز تحصیلی دانش آموزان آگاه شده و در صورت مواجه با کتابها و سرفصل‌های غیر ضروری با آن مقابله کنند. 

شجاعی گفت: این کتاب ها جدای از کتب درسی توزیع می شود و خرید آن برای خانواده ها کاملا آزاد است. 

استان مازندران ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر دانش آموز ابتدایی  هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.