پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهبرد نظام آموزشی کشور سلامت محور می‌شود/انتقاد از گستره نامتوازن مدارس غیرانتفاعی در کشور

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

 علی کریمی‌فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مازندران درباره معلق نگه داشتن سیستم آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها به‌خاطر پایداری شرایط کرونا، اظهار کرد: این مسئله آسیب جدی به کشور وارد می‌کند و آموزش سلامت محور باید راهبرد نظام آموزشی کشور در شرایط کنونی شود.

وی تدوین الگوی آموزشی متناسب با وضعیت جدید را ضروری دانست و افزود: رویکرد آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند اصلاح و تغییر است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر توجه اساسی به آموزش‌های مجازی و آنلاین یادآور شد: این شیوه با رفع معایب احتمالی برای اعتلای نظام آموزشی کشور راهگشا است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به تجربه موفق دانشگاه‌های باز در برخی کشورهای پیشرفته خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور کشور ما نیز در این زمینه کارنامه موفقی دارد که می‌تواند الگوسازی کند.

وی با اشاره به اهمیت باز تولید محتوای کیفی دروس در دانشگاه‌ها و مدارس بر اساس شرایط نوین یادآورشد: غنی‌سازی و کاربردی کردن محتوای دروس باید موجب ارتقاء خروجی نظام آموزشی شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گستره نامتوازن مدارس غیرانتفاعی در کشور خاطرنشان کرد: هدف عمده قانون‌گذار از ابداع شیوه غیرانتفاعی در آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی بود که این مهم تحقق نیافته است.

کریمی فیروزجایی توجه به رعایت عدالت در نظام آموزشی را یادآور شد و افزود: باید با نگاه اصولی به طرح آمایش سرزمین از توزیع نامتوازن و ناهمگون واحدهای آموزشی دولتی و خصوصی در وزارت علوم و آموزش و پرورش جلوگیری شود.

وی با تأکید بر عزم قاطع مجلس یازدهم برای رفع چالش‌های نظام آموزشی کشور، از همه نخبگان و فرهیختگان مرتبط با وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش خواست تا طرح‌ها و دیدگاه‌های خود را در این ارتباط با مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح کنند‌.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.