پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دوستی عجیب مادر بزرگ چهاردانگه‌ای با مرال

فیلم

زن چهاردانگه‌ای با نگهداری از یک مرال، این حیوان در خطر انقراض را به یکی از دوستان خود تبدیل کرده است.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: زن چهاردانگه‌ای با نگهداری از مرال زخمی در نوروز ۱۴۰۰، این حیوان در خطر انقراض را پس از هشت ماه به یکی از دوستان خود تبدیل کرده است.

همه ما دوستانی داریم که از معاشرت با آن‌ها لذت می‌بریم، اما برخی دوستی‌ها حکایت عجیبی دارند مانند دوستی بانوی ۶۳ ساله منطقه چهاردانگه ساری با مرال یا گوزن قرمز یا گاو کوهی که در خطر انقراض است.

این زن در مزرعه خود از مرال زخمی از نوروز امسال نگهداری کرده و حالا این حیوان در خطر انقراض پس از هشت ماه به یکی از دوستان خود تبدیل کرده است.

او از محیط زیست درخواست یک جفت برای گوزن قرمز خزر کرده است.

گوزن قرمز خزر یکی از شرقی‌ترین زیرگونه‌های گوزن قرمز است. زیستگاهش مناطق بین دریای سیاه و دریای خزر است که در برگیرنده مناطق کریمه و آسیای صغیر و همچنین در امتداد منطقه دریای خزر ایران زندگی می‌کنند. گوزن قرمز خزر گاهی اوقات به عنوان گوزن نجیب یا گوزن قرمز شرقی شناخته و نامیده می‌شود.

گوزن قرمز خزر حدود ۱۳۷ سانتی‌متر قد دارد و وزن‌اش می‌تواند بین ۲۳۰ تا ۳۲۰ کیلوگرم باشد. طول شاخ آن‌ها در حدود ۱۲۰ سانتی‌متر و قطر و ابعاد آن در حدود ۱۵۰ میلی‌متر است رنگ آن‌ها خاکستری تیره است، ولی در تابستان رنگ آن‌ها قهوه‌ای تیره است در اواخر زمستان شاخ آن‌ها می‌افتد و شاخ‌های جدیدشان در اواخر تابستان به رشد کامل خود می‌رسند. در اواسط بهار فقط یک و گاهی اوقات دو نوزاد متولد می‌شوند.

فاطمه محمدی گزارش می دهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.