پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دودانگه میزبان جشنواره هنر معاصر پرسبوک

0

پایگاه خبری چهاردانگه:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نهمین جشنواره سالانه هنر معاصر پرسبوک، مازندران (جنگل‌های هیرکانی) از ۷ تا ۱۶ آبان امسال در جنگل‌های هیرکانی زیست‌بوم درزیکلا و بخشی از جنگل‌های هیرکانی منطقه فریم برگزار می‌شود.
عباس زارع افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های تجسمی مازندران، موسسه فرهنگی هنری هفت آینه و حمایت یونسکو برگزار خواهد شد.
او گفت: برای حفظ این موزه طبیعی که ثبت یونسکو شده است تلاش داریم با زبان هنر به حفظ محیط زیست و شناخت آداب و رسوم بوم نشینان منطقه بپردازیم.
زارع با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ و هنر در تعامل با مردم به عنوان زبانی تاثیرگذار، افزود: این رویداد هنری زبانی شیوا برای حفاظت از جنگل‌های هیرکانی و بوم شناسی منطقه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی مختص مازندران نیست و ۵ استان و دو کشور از این موزه طبیعی سهم دارند، گفت: هنرمندان قصد دارند با فرهنگ‌سازی پایدار، مانع تخریب بیش از حد این جنگل‌ها شوند.
او بر ترویج هنر مشارکتى و کار گروهى، تشویق هنرمندان جوان ایران به پیشبرد هنر زیست محیطی و اهمیت توجه به دغدغه‌های محیط زیست تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دستاورد‌های نهمین سالانه هنر پرسبوک در قالب عکس، فیلم و کتاب ثبت می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.