پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ده روستا با 3500 نفر جمعیت تحت پوشش مجتمع آبرسانی تلمادره قرار دارند

0

پیرو اظهارات سید ظهیر قادری عضو شورای اسلامی روستای اراء در گفتگو با پایگاه خبری چهاردانگه که آبی که قرار بود کام تشنه اهالی روستا را سیراب کند صرف آبیاری باغات تلمادره می‌شود ( برای مشاهده کلیک کنید) مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

816 خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شوند

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای طرح آبرسانی در مجتمع آبرسانی تلمادره گفت: با تکمیل و اتمام این طرحها، 816 خانوار ساکن در روستاهای بخش چهاردانگه شهرستان ساری، از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس بهزاد برارزاده با بیان اینکه 10روستای ولویه علیا و سفلی، تلمادره، کردمیر، ارا، مالخواست، اروست، قلعه سر، پشرت و کوات با جمعیتی بالغ بر سه هزار و 500 نفر تحت پوشش مجتمع آبرسانی تلمادره قرار دارند، گفت: برای تامین آب شرب در این مناطق، 16 باب مخزن ذخیره به ظرفیت 2280 متر مکعب احداث شد.

وی، ادامه داد تا کنون 46 کیلومتر خط انتقال و 35 کیلومتر شبکه توزیع و نیز 10 باب ایستگاه پمپاژ اجرا شد.

مدیرعامل آبفامازندران با بیان اینکه طرح احداث آب شیرین کن به ظرفیت 25 لیتر در ثانیه و انتقال به تاسیسات موجود از چشمه شور رود با پیش بینی 450میلیارد ریال در دستور کار شرکت قرار دارد تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار عملیات اجرایی طرح نیز آغاز می شود.

مهندس برارزاده،با اشاره به مشکل کمبود آب در برخی از این روستاها گفت: بسیاری از روستاهای منطقه پشتکوه چهاردانگه تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب مازندران نبوده که با تدابیر اندیشیده شده تعدادی از این روستاها هم اکنون تحت پوشش شرکت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود زیرساختهای لازم دربعضی از این مناطق، برخی از روستاها همچنان با کمبود آب مواجه هستند ادامه داد: در برخی از این روستاها متاسفانه با مقاومت مردمی در تامین آب شرب ساکنان منطقه مواجه هستیم که اقدام آبرسانی را با مشکل مواجه می سازد .

مدیرعامل آبفامازندران در بخش دیگری از سخنانش، به مشکل کمبود آب در روستای ارا و انتقاد مدیرمسئول پایگاه خبری چهاردانگه نیوز از این امراشاره و تصریح کرد: پس از تحویل گیری این روستا، علاوه بر وجود مخزن ذخیره 100 متر مکعبی، یک باب مخزن 50 متر مکعبی نیز احداث شد.

مهندس برارزاده ادامه داد : در این روستا چشمه آبی با دبی 2لیتر در ثانیه وجود دارد که برای مصارف شرب روستا بسیار مناسب است ولی متاسفانه اهالی روستا برای واگذاری این چشمه به آب و فاضلاب امتناع می کنند که این امر تامین آب شرب ساکنان روستا را با مشکل مواجه کرد.

وی ادامه داد: درصورت همکاری اهالی روستا در استفاده شرب از این چشمه، مشکل کمبود آب روستا نیز برطرف می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.