پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دما هوا در مناطق کوهستانی مازندران به 14 درجه زیر صفر رسید

0

ساری – ایرنا – معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی این استان در صبح امروز شنبه را بین ۶ تا ۱۴ درجه زیر صفر اعلام کرد و گفت که بلده با ثبت دمای ۱۴ درجه سانتی گراد زیر صفر، سردترین منطقه استان در طی روز جاری بود.

احمد اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی این استان تا پایان هفته، افزود: پس از بلده، کجور با ۸.۶، رینه با ۸.۴، بیشه بنه با ۷، سیاه بیشه با ۶.۲ . کیاسر با ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر دیگر مناطق سردسیر مازندران در صبح امروز هستند.

وی میانگین دمای هوا در صبح امروز شنبه درشهرهای ساحلی و جلگه ای را بین ۲.۳ تا ۶.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر ذکرکرد و اظهار داشت: کمترین میزان دما در صبح روز جاری در امیرآباد به ۲.۳ و بیشترین میزان دما نیز با ۶.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در ایزدشهرو تنکابن به ثبت رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که ساری و آمل با ثبت دمای ۱۴ و بلده با ۳.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کاهشی شدن دمای هوای مازندران

اسدی با بیان اینکه در شب‌های آینده به علت پوشش ابری در دشت و جلگه یخبندان نخواهیم داشت، دمای هوا در طول روز کاهش نسبی خواهد یافت، شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی امروز و فردا در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری بویژه در غرب استان با بارش خفیف و پراکنده باران و در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر و احتمال مه ذکرکرد.

وی گفت: آسمان مازندران از روز دوشنبه تا چهارشنبه ابری با بارش پراکنده باران، وزش باد و در ارتفاعات ابری و مه آلود با بارش پراکنده باران و برف و از اواخر روز چهارشنبه بتدریج با کاهش ابر و در روزهای
پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر پیش بینی شده است.
وضعیت دریای خزر طی امروز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.