پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دلایل مظلومیت چهاردانگه در دفن زباله

در مراسم یادواره تجلیل از جمعی از نخبگان منطقه چهاردانگه ، شعبان وفایی نژاد یکی از سخنرانان مراسم در سخنانی از مظلومیت این منطقه گفت و اظهار داشت : بنده همواره در همه مراحل دفن زباله ساری حضور داشته و اطلاع جامعی از وضعیت موجود دارم که اگر قصد بازگو کردن آن را داشته باشم هیچ مدیری و نماینده آزاده ای تحمل شنیدن آن را نخواهد داشت .

5

پایگاه خبری چهاردانگه: در مراسم یادواره تجلیل از جمعی از نخبگان منطقه چهاردانگه که به مناسبت میلد رسول اکرم در ساری برگزار شد ، شعبان وفایی نژاد یکی از سخنرانان مراسم در سخنانی از مظلومیت این منطقه گفت و اظهار داشت : بنده همواره در همه مراحل دفن زباله ساری حضور داشته و اطلاع جامعی از وضعیت موجود دارم که اگر قصد بازگو کردن آن را داشته باشم هیچ مدیری و نماینده آزاده ای تحمل شنیدن آن را نخواهد داشت .

وی افزود : در اولین مرحله قرار بود که با توجه به همکاری و هماهنگی با شهردار وقت قائمشهر ، زباله ها در این شهرستان دفن شود که بعد از سه سال شهردار مدعی شد شهروندان بنده را اعدام می کنند که بعد از این اظهارات قرار شد آمل مقصد دفن زباله ساری باشد که این موضوع با پاسخ منفی مسئولین استانداری و شهرستان های مورد نظر همراه شد .

وفایی نژاد با بیان اینکه رایزنی ها برای انتقال زباله ساری به شرق استان نیز صورت گرفته بود ، افزود : مردم شهرهای گرگان / گنبد و کردکوی حتی اجازه عبور زباله ساری به این شهرها را ندادند و مسئولین شهرداری ساری طی رایزنی با اعضای شورای اسلامی فولاد محله ، یک شب چندین کامیون زباله را در این منطقه دفن کردند که این اقدام با اعتراض شدید مردم همراه شد و دادستان استان سمنان دستور دستگیری جمعی از مسئولین شهرداری ساری را صادر کرد و حتی کار به جایی رسید که شهرداری ساری مجبور شد زباله های دفن شده را از زیرخاک بیرون آورده و دوباره به ساری انتقال دهد .

وی با اشاره به اینکه در آن برهه حکم بازداشت وی نیز به همین دلیل صادر شده بود ، مدعی شد : اعتراف می کنم آن زمان موفق شدم از پاسگاه فولاد محله فرار کنم زیرا نقشی در دفن زباله ها نداشتم و تنها برای تهیه گزارش و عکسبرداری چندین روز را در آن منطقه گذرانده بودم .

شعبان وفایی نژاد تصریح کرد : در مسیر کیاسر تا تلمادره ، منطقه ای در عمق مناطق کوهستانی وجود دارد که زباله را چند روزی در آن مکان دفن کردیم که با حمله شبانه اهالی کیاسر ، همه فرار را بر قرار ترجیح دادند .

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد : قرار بود در زمان مسئولیت فرماندار وقت در این منطقه که زباله دفن می شود تنها سه ماه مجوز دفن صادر شود اما تا به امروز هر چه مسئولین تلاش داشتند توفیقی حاصل نشد که منطقه چهاردانگه از بحران زباله رهایی پیدا کند .

وی بر اتخاذ راهکار مناسب از سوی شورای پنجم شهر ساری در خصوص مکان یابی مناسب برای دفن زباله ساری تأکید کرد و گفت: در صورتی که زمینه برای احداث و فعالیت کارخانه زباله سوز فراهم شود ، ضمن رهایی از این مشکل همیشگی ، زمینه برای درآمد زایی و تولید اشتغال نیز فراهم خواهد شد .

 

ارسال کننده:  مرضیه امین برزگر

5 نظرات
  1. عباسی می گوید

    مطلب آقای وفایی نژاد بسیار بجا و گویای مظلومیت چهاردانگه بود اما از وزیر محترم کشور ، اعضای مجمع نمایندگان مازندران و اعضای شورای شهر درخواست می کنیم برای بازدید نمایشگاه زباله در ساری به این مکان بروند ؛ خود وضعیت گویای موضوع است …

  2. محسن علوی می گوید

    آقایان دادستان به عنوان مدعی العموم در این راستا چه اقدامی کرده است ؟ چرا اون دسته از اعضای شورای شهر ساری که چهاردانگه ای هستند در این ارتباط به حل مشکل کمک نمی کنند ؟

  3. مهندس می گوید

    از آقای وفایی نژاد به خاطر انتشار این گزارش سپاسگزاریم اما یادمون باشه که سردار شمشیربند – فرامرز نقیبی – محمدی کیادهی – یوسفی – سید رمضان شجاعی – محمد دامادی هیچ اقدامی در خصوص مشکلات زباله نکردند .

  4. موسی وسگر کیاسری می گوید

    جایی که پول هست سکوت است منافع آدم پیچاره میکند وهمیشه ….. مزدم چهاردانگه ومنابع آب زیرزمینی را نابود کردند اگر قیامتی هست باید جوابگو باشند اقای وفایی نژاد چقدر دیر گفتند حتما میگویند آن زمان خفقان بود نتوانستم بگویم در ضمن شما میفر مایید مردم آمل وگرگان وسمنان نذاشتند نه بلکه به پشیبانی دادستان ومسولین آگاه این کار کردند نه مثل مسولین گردن کلفت ساری که فقط به فکر جیبشان هستند وپست شورای شهر وارتقا به نمایندگی لطفا دیگر خاموش باشید فاتحه چهادانگه راخواندید چهاردانگه سطل زباله ساری است فقط در موقع انداختن زباله بهش نگاه میکنند امام زمان اگر بیاید چهاردانگه تغییری نمیکند باز زباه دان ترسوهاست

  5. اصغری می گوید

    آفرین به همت سمنانی ها که حال زیاده خواهان شهرداری ساری رو گرفتند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.