پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دفن غریبانه اموات کرونایی در بهشهر صحت ندارد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: این روزها اخباری بر دفن غریبانه اموات کرونایی در برخی از فضاهای مجازی دست به دست می‌شود که صحت ندارد و دفت و کفن اموات کرونایی براساس احکام الهی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به اهمیت دفن اموات کرونایی و حرمت و احترام مؤمنین که خداوند آن را بالاتر از خانه کعبه قرار داده است؛ اجرای احکام متوفیان کرونا در بهشهر براساس موازین اسلامی و الهی است.

امام جمعه بهشهر با قدردانی از تلاش همه پرسنل و کادر بهداشت و درمان بهشهر و اموال بیمارستانی در مقابله با کرونا گفت: در شرایط بحرانی قرارداریم و در این مبارزه با ویروس کرونا، در کنار عوامل بهداشت و درمان باید دستورات شرعی طبق دستورات خداوند اجرا شود.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به شرایط بحرانی فعلی و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: احکام متوفی از جمله غسل، کفن، حنوط و نماز باید اجرا شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی یادآور شد: غسل اموات کرونایی با همکاری عوامل آرامستان، آموزش نیروهای جهادی و تجهیز و صدور حکم ماموریت برای آنان اجرایی شده است.

امام جمعه بهشهر با اعلام اینکه گاهی حرمت از کانال عقل و گاهی از کانال شرع است؛ گفت: عقل و شرع در اسلام پشتیبان هم هستند و در بخش دفن و غسل اموات در بهشهر مشکلی وجود ندارد و تلاش داریم مشکلات شرعی در مورد متوفیان کرونایی رفع شود.

انتهای پیام/86002/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.