پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دغدغه امام جمعه دوستدار محیط زیست چهاردانگه

ساماندهی نشدن پسماند در مازندران ومشکلات زیست محیطی آن مختص یک منطقه خاص نیست، بلکه دامن‌گیر همه نقاط استان به ویژه منطقه سرسبز و بکر چهاردانگه شده که علاوه بر مخالفت های مردم روستاهای همجوار انتقاد شدید امام جمعه کیاسر را همراه داشت.

0

 

سال‌هاست که در شمال کشور آمیخته‌ای از تمام زباله‌ها به شیوه‌ای کاملا غیربهداشتی در عمق جنگل‌ها که زیباترین مناطق طبیعت محسوب می‌شوند، تلنبار می‌شود. این درحالی است که شیرابه های زباله ها ریشه درختان و منابع آب های زیرزمینی مازندران به ویژه در منطقه چهاردانگه را خشکانده است.

 

سفره های زیرزمینی آب آلوده می شوند و جانواران جنگل های شمال روبه انقراض می روند. زباله ها روباز تلنبار می شوند و موجبات بیماری های متعدد را برای بشر و حتی حیوانات زبان بسته که صدایی برای اعتراض ندارند که به گوش مسئولین برسد، فراهم می نماید.

 

و گاز متان که از این انباشت زباله ها متساعد می شود جنگل و حیات وحش بکر شمال را به کام آتش می کشاند.

 

شهر کیاسر در ۷۰ کیلومتری جنوب شهر ساری و در ۱۳۷۸ متری از سطح دریا و در محاصره کوه های زرکوه و کل سر، شاه کوه، کل پشت و فتلا، اجیر لنگه، نستر نسترا، اسب زین و ململی  چند سالی است که با حضور حجت الاسلام یوسفعلی تیموری صاحب نماز جمعه شده نیز از این مناطق آسیب پذیر است و مردمان این شهر دغدغه انتقال زباله به جنگل های این منطقه را دارند.

 

امام جمعه غیر بومی این شهر کوچک از زمانی که در این شهر حضور پیدا کرد دغدغه مردم را داشت و هر تریبونی که به دست می آورد مشکلات مردم چهاردانگه به ویژه کیاسر را مطرح می کرد و از مسئولان درخواست می کرد که نسبت به مطالبات به حق مردم توجه بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه بخش چهاردانگه که از قبل به صورت جسته و گریخته پیگیر امور مردم منطقه بود، با مطرح شدن جلوگیری از انتقال زباله توسط مردم در کنار مردم قرار گرفت و خواستار جلوگیری از انتقال زباله شهر ساری به منطقه چهاردانگه مازندران شد.

 

حجت الاسلام تیموری که همانند سایر ائمه جمعه که دغدغه مردم را دارند و هموراه مورد توجه و احترام آنها هستند این روزها به شدت فرد مورد علاقه مردم چهاردانگه مازندران است و در قلب مردم منطقه جای باز کرده است.

 

حجت الاسلام یوسفعلی تیموری، امام جمعه چهاردانگه با تاکید اینکه انتقاد مردم چهاردانگه بابت زباله حق مسلم مردم است، به خبرنگار شبستان گفت: مسئولان استانی باید نسبت به ساماندهی زباله این منطقه که مشکل اجتماعی است پیش قدم شوند.

 

وی با بیان اینکه محیط زیست منطقه چهاردانگه به شدت تحت تاثیر انتقال زباله قرار گرفت، افزود: مردم چهاردانگه ۱۱ سال است که نسبت به انتقال نامناسب زباله صبوری به خرج دادند، انتظار بود که در این مدت مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

 

امام جمعه چهاردانگه در صحبت های مکرر از جوانان منطقه درخواست کرد که به صورت قانونی بحث جلوگیری از زباله به این منطقه را پیگیری کنند.

 

حجت الاسلام تیموری حتی در همایش ائمه جمعه استان مازندران نه تنها در این دوره بلکه در دورهای قبل هم بحث جلوگیری از انتقال زباله را مطرح کرده و تاکید دارد که نسبت به مردم منطقه چهاردانگه از بابت انتقال زباله ظلم می شود.

 

گزارش: سودابه احمدپورملکشاه – خبرگزاری شبستان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.