پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگاه‌ها در کار خیرین مدرسه‌ساز سنگ‌اندازی نکنند

0

مهدی رازجویان روز چهارشنبه در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران در آمل افزود : لازم است با وجود محدودیت های مالی کشور ، دستگاه ها و مدیران اجرایی مسیر خیرین را هموار سازند. 

وی خواستار توجه بیشتر دستگاههای اجرایی به خیرین مدرسه ساز شد و گفت : اگر دغدغه ها و مشکلات این افراد برطرف شود آنها راحت تر می توانند در توسعه فضای آموزشی سرمایه گذاری کنند. 

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه همکاری با خیرین نیز باید قانونی و راهگشا باشد، افزود: همه خوب می دانیم که کشور در چه شرایط سخت مالی قرار دارد و تکریم خیرین و سرمایه گذاران بخش فرهنگی از چه اولویتی برخودار است.

رازجویان وضعیت فعلی اقتصادی کشور ، فشار دشمن و شرایط میزان فروش نفت را برای همه مشخص و آشکار عنوان کرد و ادامه داد: اعتبارات نیز به همین دلیل بسیار قطره چکانی است و باید به جهت تکمیل فضاهای آموزشی و افزایش سرانه های خدمات آموزشی توجه به حضور و شراکت خیرین رجوع کرد.

وی پروژه های مدرسه سازی نیمه تمام مازندران با یک هزار و ۶۰۰ خیر را زیبنده استان ندانست و افزود: حتما در ترغیب خیرین به فعالیت مشکلی وجود دارد. 

بنابر تازه ترین آمار در استان مازندران حدود ۱۷۶ پروژه نیمه کاره نوسازی و تجهیز مدارس وجود دارد که از این تعداد ۹۸ پروژه دولتی با ۷۵۰ کلاس و ۷۸ پروژه با ۳۷۶ کلاس و ۶۰ هزار مترمربع مربوط به بخش مشارکتی، خیرین و مردمی است.

همچنین از سال ۷۷ تا سال گذشته ۸۲۷ پروژه مشارکتی در قالب چهار هزار و ۴۴۷ کلاس درس و مشارکت در اهدای ۵۶۰ قطعه زمین با مساحت یک میلیون و ۶۹۰ هزار مترمربع از  اقدامات خیرین در مازندران بود.
میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز نیز در این مدت بیش از ۳۸۲ میلیارد تومان بود که حدود ۷۰ درصد این تعهد تحقق یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.