پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگاههای فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی فعال تر شوند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در ساری افزود: تاکنون دستگاه‌های فرهنگی آن گونه که انتظار می‌رفت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد میدان نشدند و تأخیر می‌تواند این آسیب‌ها را تا خود همین دستگاه‌ها نیز گسترش دهد.
وی تاکید کرد: ما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به صورت هماهنگ و با مکانیزم درست وارد شویم که همان شناخت دقیق آسیب و چگونگی مبارزه با آن است.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران مکانیزم نظارتی و مقابله‌ای برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی را ناکارآمد توصیف کرد و افزود: زمانی ورود ما به آسیب‌های اجتماعی می‌تواند مفید باشد که این ورود با آگاهی لازم و مکانیزم کارآمد انجام شود.
مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر
حسن نژاد مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب‌های دامنگیر جامعه را مهمترین راهکار برای مقابله با این پدیده دانست و تاکید کرد: ما باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی از تمام ظرفیت‌های جامعه به خصوص تشکل‌های مردم نهاد مرتبط استفاده کنیم و این ظرفیت بزرگ مردمی را به میدان بکشانیم.
وی افزود: تشکل‌های مردم نهاد با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر فعال شدند و باید مسؤولیت پذیری بیشتری در این ارتباط داشته باشند و از ظرفیت‌های آنها با مکانیزم درست استفاده شود.
معاون استاندار مازندران بر ضرورت به روز شدن مهارت‌های تشکل‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص مواد مخدر تاکید کرد و با گل. از وجود برخی ناهماهنگی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید نظارت خود بر کاهش این آسیب را با هماهنگی بیشتری انجام دهند.
وی افزود: رشد مواد مخدر نشان می‌دهد که کارکردهای ما در این حوزه از مقابله تا تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های فرهنگی با هماهنگی انجام نمی‌شود و این مشکل باید برطرف شود و با هماهنگی و رویکرد همه جانبه انجام شود.
اجرای ۱۶۱ برنامه در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در مازندران
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران هم در این نشست گفت که برای هفته مبارزه با مواد مخدر در استان ۱۶۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه ریزی و تاکنون بخشی از آنها اجرایی شد.
علی اصغر میرزایی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را حساس کردن جامعه نسبت به عواقب ناگوار آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر بیان کرد.
وی افزود: تاکنون مبارزه با مواد مخدر در این استان موفقیت خوبی دارد و بررسی آمار نشان می‌دهد که میزان شیوع مواد در مازندران در سنوات گذشته نسبت به دولت گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
او ادامه داد: تا پیش از دولت تدبیر و امید این استان در شیوع مواد مخدر رتبه دوم کشور را داشت و امروز طبق بررسی ملی شیوع مواد در مازندران رتبه بیستم رسید و این نشان می‌دهد که کارکردها موفق بود، ولی باید تلاش بیشتری انجام داد.
براساس آمار هم اکنون حدود ۵۳ هزار معتاد در مازندران تحت درمان متادون درمانی قرار دارند و ۵۶۰ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است.
۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.