پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

در نامه سرگشاده منصور علی زارعی به نوبخت: در توزیع بودجه کرونایی عدالت را رعایت کنید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، منصورعلی زارعی منتخب مردم ساری و میاندورود در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهور اشکالات اختصاص بودجه مقابله با کرونا در مازندران را محاسبه و به وی گوشزد کرده است.

وی در این نامه آورده است؛با احترام پیرو مکاتبه پنجم اسفند ۹۸ با استاندار مازندران و همچنین مکاتبه تاریخ هجدهم اسفند ۹۸ ستادعالی مبارزه با کرونا کشور موارد زیر جهت استحضار جنابعالی و نمایندگان و مدیران استان مازندران جهت پیگیری و نظارت و شفاف سازی‌امور در راستای اطلاع‌رسانی مردم عزیز استان مازندران ارسال می‌شود.

وظیفه دارم به عنوان یک شهروند مازندرانی همه تلاش‌های شبانه‌روزی نمایندگان، مسؤولان و نماینده عالی دولت در استان مازندران و کارکنان زحمت‌کش حوزه بهداشت و درمان در خط مقدم جبهه و درود و احترام به شهیدان این خدمت مقدس و سخت صادقانه و آمرزش جانباختگان ادای احترام داشته باشم.

به عنوان منتخب مردم عزیز ساری و میاندورود در مجلس یازدهم که به بنده اعتماد کردند تا جهت پیگیری حقوق‌شان در مجلس دوره یازدهم انجام وظیفه کنم در این شرایط خاص که هنوز مسؤولیت این کار بزرگ به صورت قانونی به بنده و همکارانم واگذار نشد ولی برحسب وظیفه و رعایت مناسبات قانونی مواردی را به استحضار جنابعالی و مسؤولان استان و به خصوص مردم عزیزاستان و حوزه انتخابیه خود داشته باشم.

وضعیت همچنان نگران کننده است،کار سختی را برای عبور از این بحران در پیش داریم و شرط اصلی پیروزی بر این بحران همدلی، اتحاد و انجام وظیفه درست همه مدیران و همچنین مردم در مراحل مختلف مبارزه با بحران است و تلاشی جهادی همانند دفاع مقدس هم در خط مقدم و هم در حوزه مدیریتی و پشتیبانی بدون تردید ملت بزرگ ‌ایران را پیروز این صحنه خواهد کرد و این شیوه مبارزه بعنوان یک الگوی موفق برای ملت ایران همانند مدیریت هشت سال دفاع مقدس در عرصه جهانی پایدار خواهد ماند.

پشتیبانی‌ها باید به سمت خط مقدم مبارزه سوق داده شوند و همه مدیران و دستگاه‌ها و بخصوص مردم باید بطور جدی به وظایفی که در ستاد استان با ریاست نماینده عالی دولت در استان اتخاذ می‌شود عمل کنند و در این مبارزه وظایف همگان چه مردم و چه مدیران کاملا روشن است.

منظور از این مرقومه با این مقدمه برای فائق آمدن بر بحران و تهیه امکانات و نیاز اعتباراتی است که از طریق ستاد عالی در کشور برای هر  استانی بنابر شاخص‌های تعیین شده و شرایط موجود اختصاص می‌یابد چه اعتبارات مالی و چه اعتبارات پشتیبانی، ارائه اطلاعات درست به مردم و به ستاد عالی کشور شاخص مناسبی برای جذب اعتبارات لازم است.

در روزهای اخیر از ابتدای شروع مبارزه همواره مشکلات جدی در خط مقدم را شاهد هستیم، عدم تناسب امکانات اولیه مالی و پشتیبانی و اماکن مناسب برای استقرار مدیران اجرایی را با مشکل روبرو ساخت که ضرورت چنین مواقعی ایجاب می‌کند ستاد عالی اعتبارات مناسب را در استان برای دستگاه‌های ذیربط به خصوص حوزه بهداشت و درمان که مسؤول اجرای برنامه‌ها و تهیه آمار و برآورد هزینه ها و نیازمندی ها را برعهده دارد با همکاری سازمان برنامه‌ریزی و بودجه قرار دهد که البته باید این برآوردها از طریق مراجع ذیربط به ستاد عالی اعلام شود که اطمینان دارم در این حوزه اقدامات لازم به عمل آمد.

درخواستم از مسؤولان استان این است که برآوردها و درخواست‌ها از ستاد عالی را به اطلاع مردم برسانند و میزان اعتبارات و امکانات تخصیص یافته از مرکز نیز اطلاع رسانی شود.

اما جناب آقای نوبخت در سفر جنابعالی و آقای حریرچی در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۸ به استان گیلان که بنده از شما درخواست کردم، با توجه به وضعیت خاص استان مازندران که این روزها از جهت میزان ابتلا به این ویروس از استان‌های صدر جدول هستیم به این استان سفر کنند که متأسفانه اقدام نشد.

 ولی با توجه به اخبار رسانه‌های استان گیلان و مصاحبه حضرتعالی و درخواست دانشگاه پزشکی گیلان برابر اسناد موجود که به اطلاع مردم عزیز استان و جنابعالی می‌رسد که البته محرمانه هم نیست تقاضا دارم که اول ضرورت ایجاب می‌کند سفر به استان مازندران را در برنامه کار خود قرار دهید و بعد در اولین فرصت با توجه به شاخص‌های جمعیتی و مساحتی و وضعیت خاص این روزها و تعداد بیماران مبتلا که بدون تردید می‌بایست دو برابر استان گیلان در نظر گرفته شود اقدام کنند.

شما خود با توجه به مسؤولیت کاری شما مقایسه این شاخص‌ها را مستحضر هستید، این درصورتی است که میزان اعتبارات بهداشت و درمان در استان مازندران بطور عادی در دو دانشگاه مازندران حدود ۲ هزار میلیارد تومان در سال بوده و اعتبارات استان گیلان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان که باید در شرایط اضطرار حداقل این تفاوت نیز در برآوردها رعایت شود.

 اگر برآوردها بر اساس شاخص جمعیتی محاسبه شود جمعیت استان مازندران حداقل ۵۰۰ هزار نفر بیش از استان گیلان است و در بهداشت محیط نیز مساحت استان مازندران حداقل یک سوم بیش از مساحت استان گیلان است.

برابراطلاع واصله میزان اعتبار در نظر گرفته شده تابحال برای مبارزه با کرونادر حوزه بهداشت و درمان حدود ۴۲ میلیارد تومان بوده است، که این اختلاف فاحش از عدالت وانصاف به دور بوده و باعث نگرانی در توقف عملیات اجرایی علیه ویروس کرونا می‌شود البته این اولین بار نیست که مازندران مورد بی‌مهری آن سازمان قرار می‌گیرد و باید توجه داشت این بار جان و سلامت مردم در میان است پس ملاحظات  را کنار بگذارید.

جناب آقای نوبخت جنابعالی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به شاخص‌هایی که ذکر شد حتما می‌پذیرید که اگر میزان اعتبار مبارزه با ویروس کرونا به استان گیلان ۲۰۰ میلیارد تومان تعین و اختصاص یافته است پس سهم مازندران به طریق اولی نباید کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان باشد، این موضوع نیاز به تجدیدنظر جدی دارد که مجمع نمایندگان مجلس قطعا به آن خواهند پرداخت.

البته ضمن احترام به نمایندگان مجلس شورای اسلامی که بدون تردید در این شرایط خاص بی‌وقفه مسؤول انجام وظایف هستند تقاضا دارم با توجه به اینکه تعیین اعتبار در این شرایط که جان مردم عزیزمان در خطر است نقش تعیین کننده‌ای را دارد خواهشمند است به صورت عملیاتی پیگیری شود.

ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی‌وقفه نماینده عالی دولت در استان مازندران تقاضا دارم دستور فرمائید روسای محترم دانشگاه پزشکی مازندران و بابل با همکاری ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه استان برآورد برابر با واقعیت موجود را تهیه و تنظیم و اقدام لازم را به عمل آورند.

از همکاران و منتخبان مردم مازندران در جهت کمک به مسؤولان اجرایی استان از هیچ کوششی دریغ نکنند، درود برشهیدان راه خدمت بهداشت و درمان و رزمندگان سرافراز خط مقدم جبهه نبرد، والسلام.

در ادامه زارعی به نامه درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با موافقت آقای دکتر نوبخت با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان همراه شد، اشاره کرد.

 پس از آن مصاحبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشکر از آقای دکتر نوبخت بابت تخصیص اعتبار 200 میلیارد تومانی برای مبارزه باویروس کرونا صورت گرفت.

 دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با اختصاص کمک۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بوجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت مقابله با ویروس کرونا، به حوزه سلامت استان نفسی تازه بخشیده شد.

وی با اشاره به مشارکت و مساعدت ویژه ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس به استان گیلان، افزود: کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دکتر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت مقابله با اپیدمی این ویروس، بسیار کمک کننده و قابل تقدیر است و جا دارد به عنوان یک گیلانی و عضوی از جامعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ایشان تشکر کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.