پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دریای خزر تا پایان هفته برای شنا مناسب نیست

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، هوای بارانی و دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد، شرایط جوی خاص تابستان امسال استان مازندران بوده به طوریکه این هوای غافلگیرکننده باعث شد تا برنامه سفر بسیاری از مسافران در این ایام به استان با بارش باران گره بخورد.مازندران در طول سال بویژه فصل تابستان مقصد سفر میلیونی مردم از اقصی نقاط کشور است که دلیل غالب اکثر این مسافرت ها شنا و تنی به آب دریا زدن است. 

رئیس اداره دریایی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دریای خزر از امروز یکشنبه نسبتا مواج و این وضعیت بیشتر شدن موج ها تا عصر امروز بیشتر هم خواهد شد. 

سید باقر سلطانی افزود: شدت مواج شدن دریا برای امشب تا به اندازه ای خواهد رسید که حتی برای انجام فعالیت های دریایی مناسب نیست. 

وی با اشاره به اینکه صبح فردا همزمان با عید قربان از شدت امواج کاسته خواهد شد، ادامه داد : اما این مساله دلیل بر این نیست که دریا برای شنا مناسب باشد و همچنان شنا خطرناک است و تنها برای صیادی مانعی نیست. 

رئیس اداره دریایی مازندران گفت: این شرایط نامناسب بودن دریا تا پایان روز سه شنبه ادامه دارد و چهارشنبه شرایط نسبتا آرامی بر دریا مستقر خواهد شد. 

وی وضعیت دریا در قسمت شرقی مازندران را برای روز پنجشنبه به نسبت خوب دانست و ادامه داد : اما در این روز دریا در منطقه غرب استان مواج و برای شنا مناسب نیست.

تداوم ابرناکی و بارش باران در مازندران 

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امشب و فردا  باران در بیشتر مناطق استان می بارد که این وضعیت با کاهش دما نیز همراه است.  

علی اصغر بسطامی با اشاره به اینکه بیشینه دمای امروز ساری، مرکز مازندران به ۳۱ درجه سانتی گراد رسید، ادامه داد : برای فردا و پس فردا دمای استان تا ۲۷ درجه سانتی گراد خواهد رسید. 

وی ادامه داد: برای روز چهارشنبه ، ۲۳ مرداد کاهش ابر را شاهد خواهیم بود و از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده آسمان صاف و نیمه ابری در استان مستقر می شود. 

۲۰۹۶ /۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.