پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دریای خزر از یکشنبه تا چهارشنبه برای شنا مناسب نیست

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سامانه گرمایی که از ۲ هفته گذشته وارد مازندران شد پس از گذشت حدود ۱۵ روز هنوز نیز مهمان مردم استان است و حتی به مناطق کوهستانی و ییلاقی نیز نفوذ کرد و دمای هوا در برخی مناطق به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید، ولی بر اساس پیش بینی هواشناسی شرایط جوی از فردا یکشنبه رو به تغییر می رود.

هواشناسی مازندران امروز شنبه هشتم تیر ماه با انتشار اخطاریه اعلام کرد: از صبح روز یکشنبه تا عصر چهارشنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی از سمت غرب استان، شاهد آسمانی ابری همراه با بارش‌های رگباری و کاهش محسوس دما تا حدود ۱۰ درجه خواهیم بود.

هواشناسی همچنین در جدول پیش بینی های خود اعلام کرد که دمای هوا در مناطق کوهستانی مازندران در روزهای آینده تا ۱۷ درجه و در مناطق جلگه ای مانند ساری هم تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر کاهش می یابد.

دمای هوا امروز در گرم ترین زمان در ساری به ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید در حالی که در مناطق کوهستانی مانند آلاشت و سیاه بیشه ۲۶ درجه بود.

امواج سه و نیم متری برای دریای خزر

هواشناسی مازندران همچنین با اشاره به شمالی شدن جریان های جوی، هشدار داد که با تند شدن ورزش باد در روزهای آینده ارتفاع امواج دریای خزر به بیش از ۳ و نیم متر خواهد رسید.

بر اساس استانداردهای فعالیت های دریایی، امواج بیشتر از یک متر برای شنا و دیگر فعالیت های دریایی مناسب نیست.

هواشناسی اعلام کرد در روزهای پیش رو مردم استان با وزش نسبتاً شدید باد مواجه خواهند بود که سرعت آن به بیش از ۵۴ کیلومتر خواهد رسید.

همچنین در اخطاریه هواشناسی آمده است که دریای خزر حداقل تا روز چهارشنبه برای هیچگونه فعالیت دریای از جمله صیادی و گردشگری مساعد نمی باشد.

شنا نیز در روزهای پیش رو با توجه به شرایط جوی و امواج ساحلی بیش از سه و نیم متری خطرناک اعلام شده است.

۷۳۳۵/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.