پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دردل یک شهروند کیاسری با رییس اداره آب و فاضلاب این شهر

4

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مسئولین محترم سایت خبری چهاردانگه نیوزٰ با عرض خدا قوت ؛ آب آشامیدنی شهر کیاسر مدتی به شدت نگاه مردم را به نوعی دیگر به خود جلب نموده است و نوشیدن این آب اصلا به صلاح نیست و وای به حال مردم این دیار. زحمت کشیده مرقومه ی ذیل را در سایت خبری چهاردانگه نیوز بگنجانید . امید است از این درگاه ، مشکلات به گوش مسئولین برسد . شاید نتیجه ای حاصل شود .

 

 باسمه تعالی

رییس محترم اداره آب و فاضلاب شهر کیاسر با سلام و احترام

 

به استحضار می رساند، بر حسب اطلاع در روزگار نه چندان دور آب آشامیدنی شهر کیاسر گوارایی خاصی داشته و به جرات می توان گفت آب آشامیدنی از سوغات این دیار محسوب می شد و این مهم چندان ادامه نیافت و اکنون آب شربی که در خدمت مردم این سامان قرار دارد گوارایی خویش را از دست داده و تبدیل به یک آب بی مزه و ناگوار تبدیل شده است و مایع حیاتی که محرومیت و بی توجهی مسئولین را نسبت به منطقه می شست در حال از دست رفتن است .  چایی را که با این آب تهیه می شود نه به مذاق آدم خوش می آید و نه رنگ و طعم دلنشینی دارد . اگر تنها مشکل این آب ،مزه و رنگ  بود باز جای تحمل داشت لیکن با آب آشامیدنی فعلی وقتی چای  درست می شود روی چای لایه ای شبیه چربی مشاهده می شود . جای این سوال باقی است که نوشیدن چیزی شبیه به چربی بر روی آب ، جایز است؟ و این آب از لحاظ بهداشتی قابل اعتماد و اطمینان است ؟ آیا مسئولین اشراف و آگاهی بر مدیریت آب لترم و چاه پاشدره کیاسر که به چند آبادی فرستاده اند ؛ داردند ؟ حمل زباله ساری به منطقه چهاردانگه بر آلودگی آب این منطقه اصلا به چه میزانی تاثیری داشته است ؟! پاسخ به این سوالات شاید تسکینی بر این مدعا باشد .

 

یکی از شهروندان کیاسر

 

4 نظرات
  1. azad می گوید

    به نام خدا
    ۱- هنگامی که از چاه آب این شهر برای آبرسانی ده ها باغ و چندین روستای اطراف نیز استفاده می شود خوب مشخص است که این آب به عمق می رسد. (شرکت دولتی و خصوصی و نیمه خصوصی مسئله این است : درآمد بیشتر ؟!!!)
    ۲- اگرچه مثل همه جا این احتمال نیز دارد که هر چند وقت یک بار حیوانی و یا موجودی نیز در آن هلاک شود ولی ریشه اصلی مشکل همان استفاده بیش از حد ظرفیت آب چاه عمیق است.
    ۳- تازه مشااله این چاه را هم نیمه کوه شاه کوه قرار دادند که تا نیمی از عمق آن صرف رسیدن به پای دامنه شاهکوه می شود.
    ۴- در ارتباط با صحت آب کیاسر نیز می بایست به یک مطلب توجه داشت که برای هر عنصری یک استاندارد قابل قبول برای کشورهای پیشرفته وجود دارد. این آقایان رنج و یا دامنه آن را آن را زیاد می نمایند و آنوقت آب ناسالم می شود آب سالم (به همین راحتی). اما و البته حق همان است که حیوان نیز از خوردن آب چاه کیاسر اکراه دارد تا چه برسد …..

  2. کیاسری می گوید

    علت اصلی اینه اداره آب و فاضلاب کیاسر نگاه علمی نداشته واعتقادی به این چیزها ندارند. و تنها چیزی که خیلی خوب اجرا میکنند صدور اخطار قطع آنهم برای مبلغ ناچیزاست. پر واضح است که آب پاشادره اگر حداقل سالی دوبار کنترل میشد این بلاها سر مردم نمیامد. البته در این خصوص باید از بهداشت هم کمک گرفت. آب و فاضاب کیاسر حتی برای برنامه قطع و وصل آب قبلا اطلاع رسانی نکرد.در صورتی که باداشتن تلفن همراه مشترکین یا پخش آگهی آنهم نه در سطح وسیع این اطلاع رسانی ممکن بود.لااقل از مردم شریف کیاسر و حومه بابت این سهل انگاری عذرخواهی هم نکردند. و…….

  3. دلسوز می گوید

    باسلام متاسفانه کار از یک درد دل گذشته اداره ای که بامدیریت …ضعیف و سنتی اداره شود کارش بهتر ازاین نمیشه درعجبم مدیران بالا دست ایشان چرا هیچ توجه ای به این وضع نمیکنن مگر مساله سلامت مردم کم مسیله ایست جناب اقای بخشدار مگر شما ازاین اب مصرف نمیکنید چرا مصلحت چرا مصالحه ……چگونه باید ثابت شود مدیران اب منطقه ای ایاشما یک لیوان ازاین اب میتوانید مصرف کنید قطع اب بدون اطلاع ودادن اب به روستاهای اطراف بدون نگاه کارشناسی وقطع اب به مدت زیاد عدم پاسخگویی شفاف ونگاه طلب کارانه نسبت به مردم ومدیریت ساکن و بیروح .مصرف اب برای زمینهای صیفی بین روستاهای مسیر وعدم برخورد جدی باخاطیان ووووووتا به کجا وکی جور این همه ضعف رو مردم مظلوم کیاسر بایدمتحمل بشن

  4. علی می گوید

    باسلام
    این روز ها آب شرب که چه عرض کنم آب شیر کیاسر ما را یاد قدیم می اندازد که برنج را (رگ شور)می کردند وما هم باید آب را (رگ شور) کنیم و بخوریم کاربرانی هم که گفتند آب کیاسر خوب است یا شوخی می کنند یا از آب جمال الدین کلا مصرف می کنند چون اینجا در نیمکره جنوبی کیاسر آب بس نا جوانمردانه سنگ دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.