پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

داوطلبی ۱۶۸ نفر برای انتخابات مجامع هلال احمر در مازندران

0

مجتبی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر همزمان با سراسر کشور در ۱۶ شهرستان استان در حال برگزاری است، اظهار داشت: در مجموع ۱۶۸ نفر برای عضویت در این مجامع داوطلب شدند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان در هر شهرستان متفاوت است، افزود: در مرحله اول انتخابات از بین نامزدها، چهار نفر به عنوان اعضای شورای اجرایی، دو نفر علی البدل، یک نفر بازرس و علی البدل انتخاب کنند و در سرجمع در شهرستان‌ها به تناسب واجدان شرایط در انتخابات مجمع استان شرکت خواهند کرد.

اکبری یادآور شد: به ازای هر ۵۰۰ نفر واجد شرایط در هر شهرستان یک نماینده، از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر واجد شرایط دو نماینده، از هزار و ۵۰۰ نفر تا سه هزار نفر سه نماینده و از سه هزار نفر به بالا چهار نماینده در مجمع استانی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات مجامع هلال احمر یکماه آینده به صورت استانی برگزار می‌شود تا نسبت به تعیین هیئت مدیره اقدام شود و در اولین مرحله اول، شورای های اجرایی شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران شمار واجدان شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر در استان را بیش از ۲۸ هزار نفر اعلام کرد.

کد خبر 4947580
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.