پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانش آموزان استثنایی مازندران اسفند هزینه سرویس مدارس ندارند

0

سید حسین قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس قرارداد سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی ، هزینه سرویس به صورت ماهانه پرداخت می شود . 

وی ادامه داد : به دلیل تداوم تعطیلی مدارس استثنایی در پیش شیوع ویروس کرونا ، والدین دانش آموزان استثنایی فقط باید هزینه سرویس تا پایان بهمن را پرداخت کرده و برای ماه اسفند نباید هیچ پرداختی داشته باشند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت : به مدیران مدارس استثنایی و مدارس عادی و همچنین شرکت های تامین کننده سرویس مدارس نیز ابلاغ شده است که هیچگونه دریافتی نباید از دانش آموزان استثنایی داشته باشند.

قاسمی افزود : در صورت تداوم تعطیلی در سال ۹۹ شرایط به همین منوال خواهد بود و تا زمانی که مدارس تعطیل است و سرویس دهی انجام نشود هزینه ای نیز نباید پرداخت شود. 

۵۰ درصد هزینه سرویس دانش اموزان استثنایی دولتی است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران همچنین گفت که بر اساس تعرفه و اعتبارات اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران در حال حاضر نیمی از هزینه سرویس مدارس توسط دولت پرداخت می شود. 

قاسمی البته این میزان را شناور توصیف کرد و افزود : اما تقریبا همواره حدود ۵۰ درصد هزینه های سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی توسط آموزش و پرورش پرداخت شده است.

بنابر ابلاغ وزارت آموزش و پرورش تمامی مدارس کشور تا پایان سال جاری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان دانش آموزان تعطیل است. 

استان مازندران ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ دانش آموز با نیازهای استثنایی هستند که ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آنان در مدارس استثنایی و باقیدر مدارس عادی تحصیل می کنند. 

همچنین در استان مازندران ۹۴ واحد آموزشی استثنایی وجود دارد که از این تعداد ۵۳ مدرسه استثنایی و باقی مراکز آموزشی توانبخشی هستند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.