پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشگاه ها بار نبود احزاب را در انتخابات بر دوش می‌کشند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، دکتر منصور غفاری روز پنجشنبه در همایش معاونان، مدیران و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه ۲ و ۴ کشور در سالن کنفرانس دانشگاه مازندران در بابلسر افزود: مدیران فرهنگی و اجتماعی در دانشگاهها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دانشگاه بتواند سهم خود را در مشارکت‌پذیری در این رویداد سیاسی و اجتماعی ایفاء کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن باید به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین مشکل و مسایل در این رویدادهای سیاسی متوجه دانشجو و دانشگاه شود.

تعامل و گفتگو با دانشجو
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: در شرایط فعلی دانشگاهها، رغبت برای حضور در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دانشجویان نسبت به گذشته کاهش یافته که ازآن به بحران مخاطب در دانشگاهها نیز تعبیر می شود.
غفاری افزود: ما در چنین شرایطی باید زمینه گفتگو و تعامل را با دانشجو برای حضورشان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در پیش بگیریم و به دانشجو نیز در این راه اجازه خطا بدهیم و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم  که با چشم پوشی از برخی خطاها آنها را افرادی متعهد بار آوریم.
وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که دیگر رفتارهای آمرانه و دستوری نمی تواند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی به خصوص در دانشگاهها کارساز باشد و باید راه تعامل و گفتگو را جایگزین این رفتارهای آمرانه قرار دهیم.
وی اضافه کرد: روی آوری دانشجویان به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باعث می شود تا آنها از رفتارهای رادیکالی دست بکشند و امکان کار کردن با دانشگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.
معاون وزیر علوم گفت: ما در دانشگاهها با تنوع و تکثر فکری و فرهنگی مواجه ایم و نمی توان نسخه واحدی را برای دانشگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین کرد و انتظار داشت که تمام دانشجویان جلب این برنامه ها شوند.
غفاری افزود : برای کاهش چالش در این زمینه ما نیازمند بهره گیری از تفکر تمام شرکای حاضر در دانشگاهها از جمله هیات علمی دانشگاهی هستیم.
وی اظهارداشت: اگر ما بتوانیم تنوع و تکثر را در دانشگاهها داشته باشیم؛ می توان انتظار داشت که دانشجویان نیز جلب این برنامه ها شوند و مخاطبان ما نیز در دانشگاهها افزایش یابد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی با تغییرات وسیع و گسترده ای مواجه ایم و با نیروهای هوشمندی نیز مواجه ایم که با در اختیار داشتن برخی ابزار این هوشمندی خود را آشکار می کنند.
غفاری اضافه کرد: دانشجویان در جامعه مدرن در یک ساختار نمی‌گنجند و در چنین شرایطی برنامه‌های ما باید با تدبیر عملیاتی شود.
/۱۸۹۹/۶۹۸۲
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.